frågor

2010-07-07 |10:03:00

Graviditeten

*Vilka var dina favorit kläder? : Mammatights!
*Vad var din/dina favorit rätter? : Cheeseburgare

*Vad var dina/din favorit dryck? : Coca cola & apelsinjuice
*Vad tyckte du inte om? : inget speciellt
*Vad var du mest sugen på? : Coca cola, cheeseburgare & glass i slutet
*Hade du halsbränna? : Ja, dygnet runt 
*Hade du foglossning? : Japp
*Hade du sammandragningar? : Japp

*Mådde du illa? : yes, fram till vecka 15-16
*Vilken sovställning var bäst? : Sidan

*När var din BF dag? : 16 juni 2010

*Gick du över tiden? : Nej 
*Hur mycket gick du upp i vikt? : 19 kg
*Hade du mycket vätska i kroppen?
: Det kom sista veckorna, såg ut som en vattenballong.
*Hur var ditt psyke? : Haha, upp & ner!
*Gnällde/klagade du? : Tyvärr så gjorde jag det

*Vad trodde du det var för kön? : pojke
*Visste du vad det var för kön? : På UL såg dom inte, men Tittut sa pojke
*Hur låg ditt SF mått som mest? : 38 cm
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? : Snabb och utan komplikationer & nålar!
*Hur ser du på graviditeten idag? : Även fast det var tungt o jobbigt så var det ändå mysigt.

Förlossningen
*När började din förlossning? : kl 04.30-05.00 den 16e juni
*Hur började den? : Med regelbundna värkar & att det sipprade vatten
*När åkte du/ni in till förlossningen? : Runt 7-tiden på morgonen
*Varför? :smärtsamma o regelbundna värkar + vattnet som sipprade
*Vem/vilka åkte du in med? : D <3
*Fick du/ni åka hem igen?
: Nej
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? : Nyköpings lasarett
*Hur mycket var du öppen när ni kom in?
: 4-5 ungefär
*Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? : värkarna kom tätare & gjorde mer ont, fick smärtlindring.
*Vilka/vilken var med under förlossningen? : D 
*Tog du nått smärtstillande?
: Yes! Akupunktur, lustgas, EDA
*Grät du?
: Jag grät när värkarna var som jobbigast & när Leo kom ut.
*Vad tyckte du var jobbigast? : Allting efteråt, all smärta..
*Var du rädd för något?
: att spricka & få stora bristningar downstairs
*Hur lång tid tog det? : från första värken tog det ca 13 timmar
*Hur ser du på förlossningen idag?
: ingen positiv upplevelse alls, förutom att hag är jäkligt stolt över mig själv & har fått världens finaste son <3


Barnet

*Vad blev det för kön?: Pojke
*Hur mycket vägde barnet?
: 4030 gram
*Hur lång var barnet? : 52 cm
*Vad var huvudomfången? : 36 cm
*Hur mådde barnet? : Toppenbra!



 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!