hand/fot-avtryck?

2010-07-28 |19:41:25
Hallå där ute, alla kära människor!
Jag & D ska tatuera oss i höst/vinter,
det ska vara Leos handavtryck(alt. fotavtryck) + hans namn & födelsedatum.
MEN, vi vill att avtrycken ska vara från ungefär nu när han är liten.

Vi försökte idag med vattenfärg+tvål, målade på hans hans & fot för att sen trycka på ett papper.
Men herregud, det var MYCKET svårare än vad det ser ut att vara!
Resultatet blev bara massa svart kladd & en skitarg Leo.
(jag själv hade svart färg över hela hakan!)
Så, ni erfarna föräldrar (& ni andra som är smarta),
hur sjutton ska vi göra?!
Alla förslag mottages tacksamt!
Kommentarer
Postat av: Natalie

finns färgavtryckset att beställa på lifestone.com. kanske vore värt att testa =)

2010-07-28 @ 21:06:05
Postat av: Lina gravid v 33

På babyland och lite andra babyaffärer har jag sett gips man kan köpa för att göra fot/hand avtryck det skulle nog vara enklare :) Lycka till!

2010-07-28 @ 21:59:14
URL: http://shesgotherownthing.bloggplatsen.se
Postat av: 19 år och nybliven mamma

vad roligt! Men om ni får fler barn skall ni tatuera in ALLAS fötter då? :P hehe skulle vara roligt!



kram

2010-07-29 @ 01:22:58
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: N I N A

Åh va fint! Vart ska du gör den? Det skulle vara snyggt om du gjorde den antingen på sidan av vaden för då kan du ju fylla i med fler om ni får ännu fler barn ;) eller på mitten av ryggen, eller handleden... åh gud jag vill också!! Jag har tänkt att tatuera in mina barns namn på handleden antingen hela deras namn eller initialer (ehm stavning??)



Kanske kan ni försöka göra avtrycket när han sover?

2010-07-29 @ 19:42:33
URL: http://nicaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!