min fina kille

2010-07-05 |07:54:40
Tänk att man kan älska en sån liten person såhär mycket <3
--------
Inatt sov vi sjukt dåligt, Leo var på grinhumör.
Jag tror också att mina mjölkstationer är mer "tomma" på kvällarna,
för Leo snuttade HELA kvällen & verkade inte få i sig tillräckligt.
Vad gör man då? Ger ersättning för kvällsmålet? Eller?
Om man ger flaska, kommer han då vilja amma sen igen eller kommer han bara ta flaskan sen?
Ni med erfarenhet, dela jättegärna med er!!
Nu ska jag väcka D & sen Leo om en stund,
vi ska nämligen till Soc vid 9 för att intyga att D är el padre till grisen.
När vi sen har gjort det så kan vi äntligen skicka in papprena om att Leo ska heta Princis i efternamn.
Det är mulet idag, guuud så skönt!
(jag vet, man får inte säga så, men det skiter jag i just nu. Det ska bli skönt att inte svettas bort idag!)
Kommentarer
Postat av: jossan

om du tror att han inte får i sig tillräckligt på kvällen, så ge han ersättning, det är ingen fara, han kommer att vilja amma oxå. Det är bara bra att han kan ta flaskan oxå, blir lättare för dig att sluta ammma när det är dags då är han redan van vid flaskan.. :D

2010-07-05 @ 10:06:48
Postat av: Anonym

de är för att mjölken blir tunnare på kvällen än va den är på morgonen , och när han vill snutta extra mycket så är han troligtvis inne i en tillväxtperiod , då snuttar dom mera för att mjölkproduktionen ska öka. det där med flaska är väldigt individuellt för barn men det borde gå bra om du inte ger flaska för ofta , för då kan sugreflexen ändras och han suger på ett annat sett, då kan de hända att han inte vill amma mer eftersom de kommer kättare ur flaskan.

2010-07-05 @ 10:58:06
Postat av: Ida - mamma till Alva

Det är helt okej att tycka om att det är mulet idag. Det gör jag också. :) Klarar inte av för mycket värme just nu ..

2010-07-05 @ 11:11:10
URL: http://aidala.soclog.se
Postat av: Anonym

som jag förstått så kan flaskan konkurrera ut amningen om man har otur, och som någon skrev ovanför så måste dom äta oftare för att det ska produceras mer. tycker du ska rådfråga på bvc nästa gång du är där :)

2010-07-05 @ 17:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!