sova i egen säng

2010-07-02 |10:54:47
Nu på morgonen ammade jag Leo & la sen ner honom i spjälsängen,
för första gången någonsin.
Jag har inte velat att han ska ligga där på nätterna, eftersom jag har haft så svårt att resa på mig tack vare taggbollen. Så, nu när jag börjar må bättre ska vi försöka inskola honom på att sova i sin egen säng, även om den står mindre än en halvmeter bort från min sida av sängen.
här kommer lite bildregn av hur det gick ;
Först var det lite scary sådär..
--------
Lilla Leo i sin stora säng.
----
Sen var det mest spännande!
-----
"Eeh, mamma , som om det här skulle vara läskigt? Varför står du där & låter jättelöjligt?"
-------------

Sen slumrade han till lite..
------
För att sen somna jättedjupt <3
mammas lilla gris är så himla duktig!
nu måste jag tyvärr väcka honom lite,
för vi ska iväg emot staden med Pagen&Billy,
& LinneaBe&Lewis.
Jag ska införskaffa i två par nya pjucks & kanske några klädesplagg,
för det förtjänar jag efter den här lååånga graviditeten!

Justja, någon Anonym hade önskat en bild på magen såhär efter allting.
Ska försöka komma ihåg att ta en sen & lägga ut,
men förbered på SLADDER
Det stämmer, min mage fladdrar när jag skrattar, hah!
Den är hängig,degig & bristningarna + hormonranden är kvar,
men just nu gör det mig inte så mycket. 
jag är mest glad att mina fötter ser normala ut igen & att jag mår bättre & bättre för varje dag.


Nu, väcka en liten sovande gris!

Tjingeling!
Kommentarer
Postat av: Rebecca - mamma till Tove

Min mage är också degig, hängig, massa bristningar och hormonranden är kvar :) Träning - here i come!

2010-07-02 @ 12:31:35
URL: http://rebeccathoren.blogspot.com
Postat av: Beyond fabulous!

Ja äntligen är bebis här hos oss <3 så fin Leo är!

Ska bli kul när vi ska ses från föräldragruppen senare i sommar,,,



Kramar

2010-07-02 @ 13:17:59
URL: http://annlundquist.blogg.se/
Postat av: Tina Ericsson

gulligaste babyn som finns

2010-07-02 @ 16:35:12
Postat av: N I N A

Haha vilket roligt bildspel, han är ju bara för go :)

2010-07-02 @ 17:14:33
URL: http://nicaah.blogg.se/
Postat av: Rickard

Ojoj, vad läskigt att sova egen säng! Men killen är ju en tuffing, det vet ju alla! Grymt söta bilder också, som vanligt! =) Ha det bäst vännen min!

2010-07-03 @ 09:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!