1 juni

2010-06-01 |09:18:11
herregud,
idag går vi in i juni.
Det betyder också att vi går in i den månad som vi så länge har pratat om,
& längtat enormt mycket till.
När folk har sett magen & frågat när vi ska ha bebis,
så har jag alltid sagt "I juni, men det är ju lååångt kvar".
Det slår mig plötsligt att det inte alls är så långt kvar.
Om bara 15 dagar är det beräknad nedfärd för L i magen,
15 dagar. Det är ju inte klokt.
När vi fick plusset, den 17e oktober (ja,jag har ett sjukt datum-minne!),
så räknade vi ut lite snabbt att bebis skulle komma i mitten av juni.
Det kändes som en evighet tills dess,
för vintern hade ju inte ens kommit i oktober.
Men nu, poff&tjoff, så har vintern varit & våren också.
nu är sommaren här & det är J U N I.
Snälla bebis, kom ut nu,
mamma & pappa har längtat så länge efter dig!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!