mysdag

2010-06-08 |10:28:43
idag blir det fikatajm med bejbsen,
alltid lika trevligt.
även om bebislängtan blir om möjligt ännu större,
nu när både LinneaBe & Pagen har fått sina guldklimpar.
Snälla,söta L, kom ut nu?


imorgon har vi gått 39 fulla veckor, vi går alltså in i vecka 40.
Så länge trodde jag aldrig att jag skulle vara gravid,
både jag & D trodde att L skulle komma för tidigt.
Så nu känns det nästan som "jaha,nehe det blev ingen bebis för oss då."
haha, konstigt det där.


nu försöker jag ställa in mig på att gå över tiden, det är nog lika bra.
fast samtidigt så har vi ju inte kommit till det datumet som jag trott på hela tiden,
nu på fredag, den 11 juni
Då är det student i staden & det skulle vara typiskt att behöva åka igenom stan för att komma till förlossningen,
när det är avspärrningar & kortege överallt. 

Men, om L vill ut då, så gärna för mig! 
Hörde du det L? Psst, du får JÄTTEGÄRNA komma ut då!


Nu ska jag hoppa in i duschen,
& sen fixa mig lite innan fikatajmen.

Tjingeling!
Kommentarer
Postat av: N I N A svarar

Härligt! Jag ser fram emot att se den lilla guldklimpen! Jag kan inte ens föreställa mig hur tungt och ont det måste vara/göra... Jag ska inte ha barn på några år, men jag är redan skräckslagen!!! Är du inte rädd för förlossningen???!!



Ja självklart kan jag hjälpa dig med en ny header ;)

2010-06-08 @ 11:31:24
URL: http://nicaah.blogg.se/
Postat av: Tova

Usch, nä sterila kvaddlar låter inget vidare :/ en bekant beskrev det som att "nån trycker glödande cigaretter mot huden"... hu...



Hehe jag gjorde tvärtom, ställde in på att gå över tiden skitmycket, så att man inte skulle bli besviken ;) fast dagarna kändes ändå skitlånga mot slutet...

Jag gissar på att bebben kommer den 14:e! Min födelsedag, en utmärkt sommardag att fylla år på ;)

2010-06-08 @ 18:32:47
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!