Craving?

2010-03-15 |10:44:14
Jag tror jag har fått en ny craving,
gott folk.
Visst, jag är fortfarande sugen på cheeseburgare emellanåt.
Men nu är det scones som gäller!
Vi åt det till frulle igår & det blir minsann same shit idag.
Nu står dom i ugnen & det luktar himla gott!

En sak som alltid händer när vi gör scones,
är att dom blir för degiga inuti.
någon som har ett bra husmorstips?
eller ett tokbra recept på perfekta scones?
Alla förslag mottages tacksamt! 


Självklart så har D fastnat framför tv'n med sitt vidrigaäckeltvspel,
som aldrig tycks ta slut.
nu har jag bett honom TRE ggr att kolla sconesen i ugnen,
men inget händer.
vänta lite! NU! 
nu springer han till köket för att kolla,
allt för att inte bli dödad i sitt äckelspel. 
Jaa, vad säger man?
Han är en noob,
men han är min noob <3
Kommentarer
Postat av: Malin

Har ni sett att man kan få gratis paket ifrån libero och babyproffsen? :) gå in på deras hemsidor om ni inte har sett de! :)

2010-03-15 @ 11:29:48
Postat av: Mamma

Prova att ta lite mer mjol

2010-03-15 @ 15:30:51
Postat av: Fru

Ett tips är att låta dom stå längre i ugnen(A)

och börjar dom bli brända äre bara lägga folie på!



Jag har ett apgott recept med turkyoughurt:D

2010-03-15 @ 15:58:55
Postat av: Kimson

Dela upp dem i fyra delar istället för två så blir det mindre delar som går fortare att grädda och du får äta dem fortare;)

2010-04-18 @ 18:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!