D är så manlig

2010-03-08 |22:10:01
Han smsade mig & skrev att jag kunde börja med maten,
sen var han hemma efter ca 20 minuter. 
Han hade ett pillemariskt flin på sina läppar,
& sa lite halvtyst "Äälskling, jag körde jättelagligt hela vägen.."
(betoning på "jätte")
PAH, sa jag, eftersom det borde ha tagit dubbla tiden för honom att komma hem.
Vad är det med killar & att trycka extra hårt på gaspedalen?
Känner man sig extra tuff & macho när hastighetsmätaren pekar väldigt mycket åt höger?
jag slår vad om att han dunkade typ Maskinen-askass-dunkdunk-musik skithögt också,
för då känner man sig nog extra manlig.
Eller är jag ute & cyklar nu?
Hur som, min älskling är manlig,
vi har precis avnjutit en jättegod middag bestående av pannbiff med potatis,stekt lök & sås.
hur gott som helst om jag får säga det själv.
Nu kollar vi på Boston Tea Party, med Filip & Fredrik.
Jag tycker själv att dom är himla roliga ibland, men just det här programmet är ju helt galet tröökigt.
D däremot, han lyste upp som en sol när dom sa i introt "..& Filip får sy igen sitt sår a lá Rambo-style..".
Det är något med killar & groteska grejer alltså, känner dom sig manligare då också eller?
jag förstår mig inte på män,
det gör jag verkligen inte.
men min karl är underbar & kan vara en mjukis ibland,
men bara när ingen utom jag ser det.
Nu ska jag gosa ner mig bredvid min älskling,
kanske bjussar han på en puss.
bebisen dunkar för fullt,
han/hon kanske också diggar machomanlighetsgrejer
ännu ett bevis på att det är en pojk

Nej, gosa var det!

g'natt gott folk!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!