Föräldragrupp

2010-03-31 |17:09:20
Check!

Vad ska man säga?

Vi kommer dit,
alla är redan där & sitter i en ring,
det blir pinsam tystnad,
barnmorskan (som vi bytte ifrån) börjar prata lite,
det är fortfarande pinsamt tyst,
en del av oss fnissar lite bortkommet mest för att vara snälla emot bm,
vi blir indelade i två grupper (tjejer & killar) & går till varsitt rum,
vi har några lappar där vi får skriva ner frågor/tankar vi vill prata om under alla träffar,
vi tjejer sitter först lite tysta & det blir återigen pinsam tystnad,
en tjej bryter den & sen börjar vi prata lite om alla tankar man har,
vi samlas sen igen & går igenom alla tankar & frågor,
barnmorskan förklarar det mesta så gott hon kan,
vi fikar macka + te/kaffe/saft för 10 kr /person,
sitter & pratar lite halvkrystat,
pratar ännu mer om förlossning & tecken på att förlossningen är på g,
klockan blir fyra & vi säger hejdågladpåskvisesomtvåveckorhejhej,
alla vinkar & ler krystat & går åt varsitt håll. 

Ungefär så upplevde vi föräldragruppen idag.

Ett par utmärkte sig enormt, de talade med en väldig översittande ton & som om de trodde att de var högt uppsatta fysiker eller något liknande. 
"När modern så att säga ligger i bädden på sjukhuset, hur många individer kommer det då att befinna sig i rummet?"
Jag vet inte hur det är med er, men jag hade nog sagt något i stil med "Ähum, hur många är där inne när hon föder?"
Men det kanske bara är jag?
Well, en upplevelse var det iallafall!
Nu blir det att vila en sväng medans D åker tillbaks till jobbet & tjänar lite kosing.
Tjipp&Hej!
Kommentarer
Postat av: Rebecca - blivande mamma

Sådär upplevde vi också våran föräldragrupp... Det gav ingenting då alla var tysta, frågade inga frågor, och barnmorskan var lite halvtråkig. Så vi tyckte inte det var värt de tre gångerna som föräldragrupperna var... Det blir väl annat när man har återbesök med föräldragruppen 3 månader efter att sista i gruppen har fått sitt barn, då kanske man tar upp kontakten med någon för att ha någon att gå promenader med barnvagnen med :D

2010-03-31 @ 18:49:17
URL: http://rebeccathoren.blogspot.com
Postat av: Musse

Glöm inte att fråga hur de där små söta bebisarna blir när de blir tonåringar??? Eller när de som dig ville ha svar på allt!

2010-03-31 @ 19:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!