STÄD-DAG

2010-03-14 |13:40:52
ibland drar vi fram dammsugaren & plockar upp kläderna från golvet.
Men idag kör vi på stenhårt.
för nu är både jag & D otroligt trötta på att halka på dammråttor när man ska från a till b här inne.
Så nu ska dom bort, för all framtid!
(eller iallafall tills om någon vecka..)
Vi har änsålänge slängt enormt mycket sopor (helt otroligt vad sopor det blir när man har köpt grejs från ikea),
slängt in tre av typ sju tvättar,
skurat diskbänken,
tagit bort sängkläderna + öppnat fönstret så det vädras,
rensat bort massa halvtomma schampooflaskor etc. i badrummet,
dammat av tavlor + satt i bilder från tittut i ramar i sovrummet,
slängt massor av mina sjukt slitna skor (alla ballerinaskor,i will miss you!),
sorterat en proppfull garderob som sen bara blev halvfull,
& hundra miljarder saker till. 


Nu återstår resten av tvätten + plocka in i garderober,
dammsuga + moppa alla golv,
skura sop-skåpet under diskbänken,
städa toaletten,
& säkert något mera.
Men sen, sen är vi fria & har det rent & snyggt! 


Nej, om man skulle ta & börja skura inne på toaletten, huvadäckligt
Men det är typ såna saker jag får göra nu när jag är som tant Agda 95, helt & hållet invalid.
D placerar mig på ett ställe, & där sitter jag tills han kommer & hjälper mig upp igen. 

Vad gör ni en söndag som denna?
Kommentarer
Postat av: Catrin

Om jag hade vetat att du inte visste kön, så okej då kan jag väl gå med på att de är neutrala.. men varför köpa neutrala när man vet könet?? ;) jag tror inte du skulle köpt dom där kläderna till en tjej.. :P Jo det är bara bra, vi börjar komma mer och mer iordning så nu kan jag ta det lite lugnare.. och magen blir bara större och större.. men jag börjar bli lite nervös för nu är det faktiskt inte långt kvar.. :) hur är det med dig då?? Kramkram!

2010-03-14 @ 19:46:32
URL: http://catrinwarg.blogg.se/
Postat av: amandaa

när ska du lägga in bilder på skruttens saker från ikea är super nyfiken ;)

kram amanda

2010-03-15 @ 01:02:44
URL: http://amandaholso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!