Att vara hos mamma&pappa

2010-05-27 |09:31:27
Det är alltid en speciell känsla,
man känner sig liksom.. omhändertagen.
Igår fick jag lägga mina fötter (Läs;vattenballonger) högt medans mamsen passade upp på mig,
himla sött av henne tycker jag.
Vi åt jättegod köttfärspaj med sallad & vitlöksbröd,
inte illa alls! Men så har nog mamma aldrig misslyckats med en paj någonsin heller.

Inatt har bebis varit wild&crazy,
det har stramat & spänt massor i magen.
Men som jag brukar säga,
hellre att L rör sig massor än inget alls!
Idag är det bara 20 dagar kvar till beräknad förlossning,
det känns väldigt skumt.
Jag kommer ihåg när vi precis hade gått under 100-dagarsgränsen,
det kändes så stort!


Hittade en bild från förra sommaren,
på mormor,mig & D när vi är på Ungskär (vår underbara sommarö ute i blekinge skärgård).
Vi gör de gamla hederliga kroppkakorna,
som är en väldigt viktig tradition!
Bilden är himla suddig,
men jag gillar den ändå.

Nu ska jag ta mig en dusch,
& göra mig redo för IKEA!


Tjillevippen!

Kommentarer
Postat av: Tova

Haha, visst är det lite lyxigt att vara hemma hos sina föräldrar ;) man blir lite barn på nytt liksom.

Fast numera känns det faktiskt liite annorlunda, när man har ett eget barn med sig dit, hihi!

2010-05-28 @ 15:36:10
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!