Dagen

2010-05-21 |23:18:03
Idag har det  varit tvättdag utan dess like!
(gudars så fult det låter att säga sådär)
Det blev säkert 6 maskiner innan vi var finito,
så nu har vi äntligen lite rena clothes här hemma.

Dagens andra uppdrag var att börja packa BB-väskan lite smått,
vilket låter mycket enklare än vad det i själva verket är!
Vi fick iallafall ner L's kläder, panties till moi, mobilladdare, kamera+laddare & en neccesär som jag packat med diverse bra-att-ta-med-grejer.
Tur att vi har en lista att bocka av, har en del kvar på den fortfarande.
Eftersom vi är nyblivna pensionärer så måste vi självklart ha med oss en korsordstidning (!),
som vi kan klura med om det blir så att vi får stanna ett tag på BB & får lite dötid.
Man vet ju aldrig, hellre tar jag med för mycket än för lite grejer.

Fru har precis varit här också,
vi har bakat chokladmuffins & sockerkaka.
Det blev bra resultat, är himla nöjd faktiskt!
Vi satt på balkongen & njöt av muffinsarna & en kopp te/kaffe förut,
då konstaterade vi också att vi redan nu har suttit med på den här balkongen än vad vi totalt gjorde på den på Arnö under det året vi bodde där. Vi kom fram till att det förmodligen är för att den här ballen har sol hela dagen & ligger mycket roligare till, det finns mer grejs att kika på ön vad det fanns på Arnö. 
Så, ballen här får tummen upp!

D jobbar till efter tolv inatt,
så jag får somna själv ikväll också.
Eller somna  & somna,
som den otroliga toffeln jag är så kan jag ju aldrig somna ordentligt förrän karln är hemma,
så jag får helt enkelt ligga & försöka sova fram tills han kryper ner bredvid mig.
Imorgon får jag finbesök i form av en gammal barndomsvän,
som jag inte har träffat på säkert ett år (minst!).
Det ska bli jätteroligt, jag ser väldigt mycket fram emot det! :)
Nej, nu blir det här inlägget alldeles för mycket novell,
så bäst att sluta skriva innan ni som läser får kramp i ögonen.
Ha en underbar fredagskväll!
Godnatt!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!