JAG ÄR TILLBAKA!

2010-05-11 |15:13:21
Åh, såna abstinens jag har haft.
Allt som hänt, med flytt & allting,
allt har jag velat skriva om.
Men icke då, för vi har varit internet-lösa.
Så kom dagen, dagen D.
Den 11e maj.
Dagen då vi fick vårat internet tillbaka,
tack Bredbandsbolaget!

Nu är allting som vanligt igen,
D & jag har andats ut.
D spelar såklart sitt älskade tv-spel,
& jag har tryckt in massor med bilder i datorn som jag alldeles straxt ska bjussa på.
Hur som, tack till er som är kvar & kikar in här,
& till er andra - ehm, kom tillbaka?
Haha, jag är mest glad att jag kan skriva av mig & lägga upp bilder igen.
Mycket har hänt dessa två veckor,
det allra största är nog vår flytt.
Vi är numera Fågelbo-bor & inte längre Arnö-bor.
Vi trivs jättebra, även om det märks att lägenhetsstandarden rasade om man ska jämföra de båda lägenheterna.
Men, så fick vi ett jättebra & centralt läge till en billig peng.
Alltså, vi är nöjda, även om den nya lyan kommer kräva lite arbete.
(från D's sida såklart, jag rör som vanligt inte ett finger om det inte är under pistolhot).
Här är lite bilder från flytten & nya plejset : 

D & Cim städar i den gamla lägenheten,
åh så härligt det är att se pojkarna skura!
------------------------

Såhär såg vårat gamla vardagsrum ut när det nästan var färdigpackat,
själv tycker jag att det ser mest stökigt ut. .
--------------

Första bilden på vårat nya vardagsrum, här står D & kirrar med tvbänken.
OBS! Lägg märke till att tv'n är väggen, mycket viktigt för D!!
----------------

Hallen & en söting-Tuffe som är hur glad som helst nu när hon har fått lite mer yta att röja runt på.
---------------


Sovrummet, med min feting-tv som jag vägrar slänga.
Så länge den funkar, ska vi ha kvar den!
--------------

Badrummet, det minsta någonsin!
Däremot påminner det extremt mycket om badrummet jag hade i min första lägenhet,
& därför gillar jag det massor! (Plus att det är badkar såklart!)
-----------

Bebisrum, innan vi kirrade iordning det. . 
-------------


Bebisrum, efter att vi har kirrat det. 
det är fortfarande lite grejs kvar att fixa,
men såhär ser det ut änsålänge. 
-----------

Köket, med den otroligt moderna spisen till höger (som fungerar över all förväntan!). 
-------

Balkongen & en liten Tuffe som njuter av solen.
-----------


D kirrar med bredbandet, åh min tekniska älsklingskarl! <3
------------------


Sådärja, det var lite bildregn.
hoppas alla fick se det som ville & fick ni inte det, synd för er. 


mycket annat har också hänt, imorgon går vi in i vecka 36!
Alltså, 35+0 om man ska vara petnoga.
& det ska man vara såhär i slutet när man är preggo,
för om exakt en vecka imorgon så får bebis komma ut i Nyköping.
Helt underbart, det är en enorm milstolpe för oss.
Så, snart blir det att sörpla hallonbladste & skutta upp & ner för trappor,
för nu vill jag att bebis ska komma ut ut ut ut ut ut!

(bild från vecka 33+6)



Kommentarer
Postat av: Therese

Min fru är söt<3

2010-05-11 @ 15:51:49
URL: http://blinkande.blogg.se/
Postat av: 19 år och gravid i vecka 37

Verkligen jätte fin och stor och rymlig lägenhet! Är lite lätt avis på er :D Vill med flytta! Vi fick det tråkiga beskedet idag att den kvinnan som skulle hyra ut lägenheten till oss i andrahand FICK INTE DET för hyresvärden, reglerna hade tydligen blivit ändrade och man måste gå via bostadskön. Så nu är vi på ruta ett igen, känns rent ut sagt för jävligt, menmen det var väl inte meningen att vi skulle ha den lägenheten :( Så vi får leta vidare ...



Snart blir vi iallafall mammor :D Kram till dig från mig!

2010-05-11 @ 17:14:21
URL: http://mittlivv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!