hurtbullen

2010-10-14 |20:48:20
jag har alltid tittat snett på folk som är ute på powerwalk eller de som går in på exempelvis Friskis&Svettis.
Jag har alltid fnyst åt dom, & tänkt att "hujeadamej, vem fasen vill egentligen träna?!".
Men nu måste jag erkänna att jag har börjat bli en av dom.
JAG, den mest otränade personen jag vet, har börjat träna.
JAG. JAG. Sa jag förresten att det är JAG som har börjat träna & därmed går emot allt jag står för?
(typ att dega i soffan för all framtid..)
Och ännu värre, jag råkar också tycka att det är kul. roligt. skönt.
Ni hör ju, något måste ha hänt.
Jag kanske slog i huvudet i skogen när jag plockade svamp?
Eller så har kanske D gett mig något sjukligt virus med en jättesprutanär jag sov?
Eller så har det skett på någon annan väg, men hur som hur så är det så det är.

Jag har nu tränat 4 gånger på en vecka, varav 3 gånger på 3 dagar!
Hur häftigt är inte det?
Det är skönt att svettas & känna att jag tar i,
det är liksom som om att jag ser hur små troll hoppar upp på min degmage & tar bort lite fett i taget med någon laserpistol & hur dom klipper bort små fettbitar på mina lår & .. . Ehm,okej, där spårade det ur lite. Jag erkänner.

Men , vad jag ville säga är att,
det känns himla bra att röra på sig & att jag är förjäkla stolt över mig själv!
Hurra för mig!


Det var bara det jag ville säga.

Kommentarer
Postat av: 19 år och mamma till William

Vilka pass går du på? :)

2010-10-15 @ 09:36:26
URL: http://mittlivv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!