fredjah!

2010-09-10 |08:01:19
herrejösses,
nu är det fredjah igen!
veckorna bara flyger iväg,
förstår inte hur det kan gå så fort?
det är som om någon har tryckt på snabbspola,
& inte fattar att man ska trycka på play för normal fart.

Jag vaknade vid 7, samtidigt som lillagrisen,
& var sjukt pigg. Så, vi gick upp, jag & Leo.
Pappa D sover fortfarande, det kan han få göra tycker jag.
jag & Leo ska nog göra scones till frukost,
men vi väntar tills efter 9 tror jag,
så Pappa D får sova en stund till.

Leo ligger i sitt babygym & jollrar som sjutton,
han är så söt min lilla gris!
idag ska han bada & få manikyr & pedikyr,
för nu har hans naglar blivit till klor igen.
Ni med bebisar, växer deras naglar också med världens fart?
Förstår det inte, vi måste klippa/fila dom hela tiden!
En annan sak med bebisar, speciellt vår lilla gris,
är att det fastnar helt galet mycket ludd mellan fingrarna/i handflatan!
sen äter grisen på händerna & måste alltså få i sig allt det där?
Hu, inte bra, eller?



Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma till Minéa

Minéa har också massa ludd i händerna. Jag tycker att jag tar bort det hela tiden, men det kommer nytt på en gång.

2010-09-10 @ 12:53:05
URL: http://bluebirdfairy.blogg.se/
Postat av: Ida - mamma till Alva

Tycker jag inte gör nåt annat än klipper naglarna samt pillar bort ludd på alva :P Naglarna växer galet fort, och de blir så vassa :/

2010-09-10 @ 14:02:50
URL: http://idamariajosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!