bättringsvägen

2011-02-17 |16:35:21
antingen var det alla era härliga frågor,
eller så är det bara dags nu,
jag börjar bli bättre!
Ingen kräkning alls idag,
lyckodans på det!

Leo är jättetrött & lite varm (& svullen?),
han bajsar HELA tiden & blir därför röd & irriterad där nere.
Usch tycker så synd om honom, han har fått krypa runt nakenfis i stort sett hela dagen,
& vi smörjer försiktigt in hans grejer med idomin-liknande salva.
usch vad han gråter när vi byter blöja, det verkar göra så ont.
tips?
Tanden har precis kikat upp, men den har inte kommit upp färdigt än.
Är det tandsprickning? Har ju ingenting att jämföra med alls.

Ikväll ska D & Jag göra hemmgjord calzone,
kanske inte alltför bra med fet mat efter massa kräkningar,
men nu är jag så trött på nyponsoppa & potatismos & ris!
jag får helt enkelt äta lugnt & försiktigt & hålla tummarna för att det inte kommer upp igen.

Nu ska jag kika till grisen som ligger i sin säng & gnäller,
dags att sova en liten lur. Egentligen lite för sent, men han är verkligen jättetrött pga tanden stackarn.

Vad gör ni ikväll?
Kommentarer
Postat av: lillsis princis

Svälj 10 hela vitpeppar korn så blir du frisk =D Krya på dig ;)! Puss

2011-02-17 @ 20:48:38
Postat av: linnea

Japp, tandsprickning när tanden tränger igenom.. tänk dig själv! aajaj. Snåla inte med suppar nu, råd från mamma på barnkliniken, alvedon är inte farligt :) Hoppas vi ses snart! Puss

2011-02-17 @ 22:28:42
URL: http://linneaochlewis.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!