fusk & bilder

2011-01-23 |19:40:32
ja, vi är svaga.
usch,jag skäms faktiskt på riktigt.
Men att åka bort över en helg & endast leva på shakar,
det är inte mänsligt kom vi överens om, jag & D.
Fredagen klarade vi & bytte ut två mål till en sallad med stekta champinjoner & broccoli.

Lördagen däremot, vi drack shake till frukost & lunch, sen var jag helt svimfärdig av hunger + illamåendet & D var så hungrig att han nog övervägde att äta upp lilla grisen..
Så.. Vi åt middag & lite gott efter det.
Imorse blev det en shake till frukost , men sen blev det mat & födelsedagsfika hos D's mamma, där Fabian fyllde 12 år. 
Skam på oss, smäll på fingrarna & smisk på stjärten!


Vi diskuterar fram & tillbaka hur vi ska göra med den här pulverdieten,
det är jäkligt tufft & det tar enormt på oss. 
D är mest hungrig hela tiden & jag själv, ja jag mår mest illa & är otroligt yr hela tiden.
Så, vi har pratar om att ta någon/några shakar om dagen, men att också äta kalorisnål mat. 
Tex en sallad gjord på isberg, gurka, tomat, champinjoner, rädisa & broccoli. 
Det var en sån vi gjorde i fredags & det gick på ungefär 200 kalorier / person.
Varje shake-påse innehåller 111 kalorier, så det då får vi utesluta 2 shake-mål.
Inte svårare än så egentligen, det är bara att räkna på ett ungefär.
Plus att vi blir mättare & får TUGGA.

Imorgon ringer alarmet tidigt, tidigt! (Klockan 5 för att vara exakt!)
Vi ska nämligen skjutsa min kära systeryster till Arlanda, där hon sen tar ett plan emot Thailandet, värmen & våra högst efterlängtade föräldrar. Jag? Avis? PAH!

Leo har också haft sin första höga feber, enligt oss.
Från fredagen till lördagen pendlade han mellan 37,5 - 39,2 den stackarn.
Han var en gnällfis & ögonen var helt blanka på honom. 
Men efter några alvedon & mycket sömn + ersättning (alltså vätska) så blev det bättre.



Nu till något roligare , bildregn ;
En buskille som försöker ställa sig upp!
------
"Hej mamma, jag står på knä emot soffan"
---------
En liten tröttmössa som sover på pappa, febrig & dan .
-------
Födelsedagskalas! Och ja, familjen Princis är sjukt bra på att baka..
-------
Födelsedagsbarnet blåser ut ljusen på sin tårta.
------
Leo busgris var självklart också på plats!
-------
Fabians monsterblåa tårta!
-----
Jag har kirrat en fejk-Canada Goose-jacka. Skitsamma om det inte är äkta gås eller vad sjutton det är. Himla varm & skön är den iallafall! (& snygg!)
Kommentarer
Postat av: Anna

Vill du gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt o ha störst chans att behålla vikten efteråt så rekommenderar jag Viktväktarna. Jag håller också på att gå ner mina gravidkilon (gick upp 27 kg) o på 10 veckor har jag nu gått ner nästan 7 kg med Viktväktarna (gick ner ca 15 kg innan jag skrev in mig). Jag äter som aldrig förr men går ändå ner i vikt. Så skippa pulverdieter där du får gå hungrig o skriv in dig på VV istället! Visst det går inte lika snabbt som andra dieter men jag tycker det är värt den tiden det tar med tanke på att jag slipper gå hungrig o slipper skippa godis osv. Viktväktarnas motto är "Du kan äta allt men inte alltid". Jag borde nästan få betalt för all reklam jag gör nu eller vad säger du? ;-) Lycka till!

2011-01-24 @ 12:55:07
Postat av: Emma

Hej! Om du ska köra pulver diet så köp naturdiet! Dom har såå mycke godare smaker än nutrilett! Jag själv försöker med gå ner mina gravidkilon, o kör på päron, annanas o smultron/vanilj smak! Blanda i lite extra vatten så försvinner pulverkänslan lite :)

2011-01-24 @ 16:02:34
URL: http://lillalismamma.blogspot.com
Postat av: N I N A

Det är hemskt att gå på pulverdite. Jag var helt borta när jag gick på denna diet. Man har ingen energi över till något, inte ens att umgås med människor. Det är riktigt tufft så jag förstår dig. När jag gick på pulverdiet tog jag 2 shakes om dagen och åt 1 måltid om dagen och tog bars till mellanmål, det gär STOR skillnad! Jag kan verkligen rekomendera herbalife (herbalife.se), man kan själv välja mängden protein vilket betyder att man får en djupare mättnads känsla. Här blandar du även med mjölk så det smakar faktiskt gott!



Jag kan även rekomendera viktväktarna, min kompis har precis gått ner 13,5 kg på ca 20 veckor och hon mår hur bra som hellst! Jag ska själv skriva in mig på viktväkarna. Kanske ett altenativ om denna pulverdiet tar kål på er?



Kramar

2011-01-24 @ 19:47:14
URL: http://nicaah.blogg.se/
Postat av: N I N A

Att gå på pulverdiet är inte kul alls. När jag gick på denna diet var jag helt borta i huvudet! Man orkar inte göra någonting, det dödar en långstamt (känns det som). Men vad jag kan rekomendera är fortfarande herbalife (herbalife.se). Man kan välja själv hur mycket protein man vill ha, vilket gör att du kan öka för att bli mer mätt. Jag tog 2 shakes och åt 1 måltid om dagen och som mellanmål bars, det gör STOR skillnad. Gå inte on för hårt, du kommer bara ge upp.. det är inte värt det.



Sen kan jag verkligen rekomendera viktväktarna, min kompis har precis gått ner 13,5 kg på mindre än 20 veckor och hon mår super! Jag ska själv skriva in mig på viktväktarna. Kanske ett altenativ om detta tar kol på dig? Lycka till!



Kramar

2011-01-24 @ 19:52:07
URL: http://nicaah.blogg.se/
Postat av: N I N A

Oj det blev något fel med första inlägget, haha ja nu kom två ser jag ;)

2011-01-24 @ 19:53:37
URL: http://nicaah.blogg.se/
Postat av: FRU

LCHF-LCHF-LCHF-LCHF-LCHF-LCHF!

2011-01-27 @ 21:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!