Kolmården

2011-01-06 |19:15:03
Den här otroligt snöiga dagen har vi spenderat tillsammans med D's mamma+familj,
på mysiga & otroligt kalla Kolmården.
Det var Leos första besök, som vi hade tänk skulle bli i en pulka men slutade med att vi fick dra fram barnvagnen då snön bokstavligen öste ner!

Hur som, det snöade & snöade & snöade & snöade (ja,ni fattar..) & blåste otroligt kallt emellanåt.
Men vi hade skenet uppe & trotsade snön genom att gå runt på ungefär hela området, vilket är STORT.
Jag hade köpt ett par fejkade fejk-uggs på Rusta, som jag tänkte skulle passa perfekt för en dag som denna.
(Mina vanliga stövlar läcker in i hälen..)
Men så fel jag hade. Iochmed att det är fejkade fejk-uggs, så läckte all snö in i skorna & blötte ner mina strumpbyxor+mystjockisstrumpor. Så där fick jag gå & slaska med mina fejk-pjucks.
Well, jag antar att det är sånt man får ta när man köper überbillga skor.

Vi såg delfinshowen & vi hälsade på några gorillor, plus massa andra djur.
Matsäcken var ett måste, vår bestod av tunnbrödsrullar med korv & skagenröra.
(När vi väl åt så insåg jag att hu, vilket äcklig kombo & käkade endast korv & tunnbröd).

Som jag nämnde förut så var det massor med snö + att det snöade konstant,
så det var moddigt & snöigt. Dvs, halt utan bara ---.
Jag gick så försiktigt jag kunde hela dagen, extra försiktigt när vi gick en jättelång backe ner mot utgången när det var dags att åka hemåt. När backen var slut pustade jag ut, jag hade klarat en hel dag utan att trilla omkull en endaste gång.
Vad händer då?
jo, jag drattar på rumpan såklart. Helt oförberett & smack, så låg jag där i snön.
Haha, ja det är väl det som är lite livets ironi, eller vad säger ni?


Här kommer lite bilder från dagens äventyr ;


Pappa D & en liten påpälsad gris när vi skulle äta vår matsäck vid snöleoparderna.
--------

Grabbarna kikar på snöleoparderna
----

Jag & min lilla kille delar på lite tunnbröd, mums!
------

En skapligt tuff gorilla-hane.
-----

Pappa D, Farbror Fabian & Leo kikar in noshörningarna.
--------



Leo på delfinshowen, som han var helt uppslukad av!

-------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!