partyparty

2011-01-09 |11:18:00
Igår kväll var det mys med tjejorna (+bebisar) hos LinneaBe,
med god mat & mycket skratt , precis som vanligt.
Runt 23-00 tiden var det dags att lunka hemåt, D & Cim mötte mig så jag hade lite sällskap.

Väl hemma var jag tröttare än tröttast & ville bara dunsa ner i sängen & sova i hundra år.
Men icke då, då har våra underbara grannar brakfest.
Eller, dom hade nog haft det. Men nu var det nog "bara" ett tjugotal personer där som spelade gitarr & sjöng så högt dom bara kunde. Något som hördes alldeles för väl genom våra kartongväggar.
Jag testade till&med att dunka lite försynt i väggen, men insåg att det inte var min grej.
Så, jag gjorde det enda rätta ; jag tog min kudde & en filt, la mig ute i soffan i tv-rummet & somnade där.
D joinade mig efter en timme ungefär, då hade dom gått från att sjunga lugnt & fint till att röja som tusan.
Så det är en himla tur att vi har en så pass stor soffa, där vi båda får plats att ligga när tex grannarna har brakfest.

Runt 4 tiden vaknade jag & då gick de sista personerna därifrån, så då kunde vi gå & lägga oss i sängen igen.
Jag bara hoppas att dom inte har såna långa fester sen när jag har börjat jobba igen, för det är inte roligt att veta att man ska upp vid 6-tiden & det bara dunkar i hela sovrummet. (det gick vi igenom ett par ggr på Arnö..)

Hur som, jag drömde mardrömmar inatt så är fortfarande lite småskakis.
usch för hemska & verkliga drömmar!

idag blir det att bada lillgrisen, kanske ta en sväng med pulkan & tvätta.

Vad gör ni en söndag som denna?


en liten sovande gris <3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!