gårdagen

2011-03-13 |17:02:39
Lördagen började med ett frukostpass på hotellet,
som var smärtfritt & gick som en dans.
Jag slängde in Kimson i bilen & brummade hemåt vid 15.30-tiden.
Väl hemma så kom snart Frugan dit & sen kom Ewe också.
Runt 18-tiden kom Lina-med-bebis-i-magen & Pagen&Billy.
vi beställde pizza med hemkörning & stojade runt fram tills 20,
då hoppade vi alla upp i soffan för att kika på Melodifestival-finalen.
Jag sjöng lite egna "heja-erik-ramsor" & de andra tyckte nog mest jag var en pina.
Men hey, han vann ju, så mina ramsor gjorde nog susen ;)

Vi skrattade, åt våra pizzor & drack cola.
Precis som vanligt alltså.
& självklart, som vanligt, var det underbart att spendera en helkväll med brudarna.
(Synd att LinneaBe & Lewan inte kunde joina!)
Som jag nämnde så vann Erik (såklart), & Danny kom tvåa.
Tipptopp säger jag. Blä, säger resterande del av svenska folket, om man ska tro på facebook.

Hur som, Jag & Ewe skjutsade hem Kimson när de andra hade gått/brummat hem till sig vid 23-tiden.
Ewe sov över hos oss, så vi satt & spelade Geni fram till 01-tiden (rekordsent för en tröttmössa som jag!).
Sen tog vi sovmorgon till 08 (!), D var världens bästa & tog Leo när han var hungrig framåt småtimmarna.

nu är jag återigen på jobbet, kvällspasset idag.
Jag har fixat & donat en stund nu, ska fixa lite till tänkte jag.
Tiden går så extremt låååångsaaaamt när man jobbar em-passet.

Tänker väldigt mycket på det som hänt i Japan, tycker så otroligt synd om dom som bor där.
Det är sånt här som får en att uppskatta det man har precis framför näsan men inte tänker på.
Vi har det ju himla bra, eller hur?
Vi kanske skulle lära oss att uppskatta det, eller vad säger ni ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!