sjukling & ny bilstol

2011-03-22 |16:23:45
Idag är jag hemma & är en sjukling.
Jag nyser, hostar tills jag nästan kräks, snorar & ja, ni vet väl hur man mår när man är riktigt förkyld?
Leo verkar har fått ungefär samma, förutom lika hemsk hosta som sin mamma.
Usch, lillkillen är jättesnorig & sover mest hela tiden. När han väl är vaken är han en gnällspik utan dess like, stackars lilla grisen.

Imorse åkte vi, trots min & Leos förkylning, till Norrköping för att kika på en ny bilstol till lilla herrn.
Vi kom hem med en Acta Graco Cosmic Comfort, som passade Leo som handen i handsken!
Det enda negativa är att den som sitter fram på passagerarsidan sitter som en påse salta pinnar. Det blev alltså väldigt, väldigt trångt där. Men det är det värt, för att Leo skulle kunna få sin nya stol & därmed sitta säkrare än med den han har haft tills nu. (Också en Acta Graco, världens bästa babyskydd som har en bas man bara klickar stolen ur! Smidigt & väldigt bekvämt när bebisen sover efter en biltur. Den ska ut på blocket, eftersom det inte är något som helst fel på den förutom att Leo är för stor. Så, säg till om det är någon som är intresserad av att köpa den. Perfekt babyskydd, helt underbar!)

Just nu sover Leo i sin säng, D har totaldäckat i vår säng (där jag nyss sov i tre timmar), Tuffe sover på en matta & jag sitter framför tv'n & kikar på Fuskbyggarna.
Huvudet dunkar, halsen gör ont & ögonen rinner konstant eftersom jag är på vippen att nya hela tiden.
Blä för att vara förkyld, speciellt när det är så underbart väder ute!
Kikade på termometern nyss, den visade 13,7! UNDERBART!


Mamma & Pappa kommer hem på torsdag kväll, det var tur att vi dubbelkollade förut idag eftersom jag (min dumma nöt) var helt bombsäker på att de skulle komma hem på fredag!
Hah, tänk om de hade kommit på tors & undrat var fanken vi var när det kom ut från Arlanda.
Ja,jösses. Jag? Virrig? Näärå.


Nej, nu ska jag gå & ta mig lite glass, det är så himla skönt i halsen (plus att det är jättegott såklart)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!