vaniljyoggi med melon&jordgubbar

2011-03-02 |18:06:49
mumselimumsmums, minst sagt.

Efter att ha plockat, lyft, städat, dukat, diskat, fixat & donat så tycker jag att jag förtjänar en liten paus.
Så nu äter jag lite mellanmål i form av rubriken ; vaniljyoggi med melon(vattenmelon för att vara exakt, all annan melon är urk!) & jordgubbar. Otroligt somrigt & gott!

Några gäster sitter & dricker öl i lobbyn, en annan kikar på tv.
Det är behaglig stämning & alla är glada, men ändå lugna.
Gästerna pratar lågmält & skrattar till lite ibland, men bara sådär lagom så jag inte blir rädd.
(har en förmåga att hoppa till vid plötsliga ljud. chefen har börjat försöka smyga sig på mig ibland, bara för att han tycker det är så kul när jag hoppar till.)
Hur som, just nu är det inte så illa att jobba.

Förutom att min rygg gör helt otroligt ont, har nog lyft backarna fel idag.
Förutom att jag saknar min lilla kille mest av allt.
Förutom att jag saknar min stora kille näst mest av allt.
Förutom att jag hellre hade legat hemma i ett varmt bad & bara jäst.
Förutom allt det, så är det inte så illa att jobba.
Haha, nejdå, jag har ett bra jobb med härliga (& en del mindre härliga) gäster.
Men det är klart, vem hade inte velat bara få vara hemma & få ut en saftig lön för det? ;)

Nej, nu ska jag mumsa klart mitt otroligt sena mellanmål.

Ha en fin onsdagskväll!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!