1a advent

2011-11-27 |10:01:50
Idag ska man vara julig minsann, för som rubriken säger så är det Första Advent.
Dessvärre regnar det & är riktigt urr-väder, ingen julkänsla här inte.
Leo busar runt här hemma, hade tänkt att vi skulle ta en promenad men när jag påmindes om regnet utanför så skippade jag rätt snabbt den ideén. Det får bli hemma-bus istället, funkar ju det med.

Idag åker mina underbara föräldrar till Thailandet, & om bara 8 dagar åker vi efter!
Tänk er, kommer ni ihåg när vi nyss hade bokat resan? Tror det var i maj/juni någon gång.
Då var det tusen miljoner med år kvar kändes det som, och nu -poff- är det bara 8 fjuttiga dagar kvar!
Vi längtar så mycket efter värmen & framför allt lugnet, att bara göra det vi känner för & inte ha några måsten alls.
U n d e r b a r t , med andra ord.
Vi ska bara ha handbagage med oss, vi köper väskor i Thailand & fyller dom istället är det tänkt.

Är det någon av er som har flygit med småbarn? Har ni några tips på vägen?
Alla tankar mottages tacksamt, då både jag & D är spända för hur resan med Lill-grisen ska gå.
3,25 timmar till Turkiet & sen 9 timmar därifrån till Thailand. Sista biten är nattflyg, så vi håller alla tummar för att Leo tycker att man ska sova iallafall 8 av dom.. Hoppas får man väl?
iPaden är laddad med inte mindre än 35 (!) byggare bob- avsnitt samt lite smått & gott.
Vad kan man ha för leksaker med sig som Leo roas av & som samtidigt inte stör alla andra passagerare på planet?

Snälla hörrni, ni är ju ett par stycken som läser bloggen, säg vad ni tror!
(Skitsamma om ni inte har egna barn, alla tankar är välkomna!)

Nu ska jag pussas med vår underbara son, åh vad jag älskar dig Leo!



image description
Två bilder, översta är för ungefär ett år sen. Haha sötungen!
Andra bilden är för bara någon vecka sen.
Åh så fort tiden går <3
Kommentarer
Postat av: Fru

Böcker? Förutom att dom inte skramlar är det ju hög tid för honom att lära sig att läsa;) Dessutom är dom rätt goda att tugga på har jag hört!

2011-11-27 @ 21:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!