Lördag

2011-10-29 |08:48:37
Leo sov hela natten, helt underbart! Han gnällde & fick välling runt 5.30-någonting, vilket är helt okej.
Sen somnade han om en stund & vi gick upp vid 07.00, åt lite frukost tillsammans med D & sen busade vi en stund innan han nu har lagt sig för en liten morgonlur.
jag filurar runt på internet & bara latar mig trots det enorma diskberget i köket, jag hugger tag i det om en stund..

Jag fick faktiskt två frågor/önskemål sist jag undrade vad ni ville läsa om,
det ena var om förlossningen  (det jag skrev om igår) & det andra var om mig & D.
Jaa, hur nyfikna är ni på en skala? ;)

Närå, såhär ligger det till; Jag & D är jag & D igen, vilket känns helt otroligt bra.
Vi hittade tillbaka efter många stormar & orkaner, & nu är vi återigen VI.
Tänker inte gå in på alla smaskiga detaljer, men summan av kardemumman (som Ewson alltid säger) är att vi är tillsammans igen - starkare än någonsin.
Inga bråk, inga onödiga tjafs & vi pratar numera om ALLT.
(självklart kommer vi bråka i framtiden, tror det är rätt så sunt att göra det, men just nu är allting tipptopp!)

Det var väldigt tufft mellan oss det sista halvåret, med dagliga bråk & vi trippade nästan på tå för varandra bara för att vi inte orkade med den andre, vi tog varandra för givet helt enkelt.
Nu försöker vi visa varandra att vi faktiskt älskar den andra parten, genom uppskattning & komplimanger.
Tänk er, bara att få höra "Vad fin du är" eller "jag älskar dig" gör så otroligt mycket! Tänk på det, alla ni som fastnat i det bekväma i ett förhållande. (Klart man ska vara bekväma med varandra, men det finns något som heter FÖR bekväm..) (Då menar jag inte som att fisa för varandra, för vi kan ha väldiga fis-maraton vill jag lova, haha!)

jag & D är starkare än vad vi någonsin har varit , vi längtar enormt mycket efter Thailandsresan i början av december. En oförglömlig resa tillsammans med vår helt underbara son, åååh så vi längtar!


Hittade ingen ny bild på mina killar, så ni får nöja er med en från i somras.



Kommentarer
Postat av: sofi

Vad roligt att läsa, iböand kommer det nått gott ur tråkiga saker och detta var ett lysande exempel. Snugg biikkini föresten.

Är roligt att se hur Leo utvecklar eftersom han och mina Malte är exakt lika gammla.



Lycka till i framtiden

Kram

2011-10-29 @ 12:47:22
Postat av: ewson

Åååh! Jag blev nämnd! Ni är BÄST. Jag visste väl att det skulle bli ni igen :) Vänner vet allt i magen innan saker redan hänt. Vet du!

2011-11-03 @ 20:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!