klump i magen

2011-09-17 |08:04:45
Usch, hade ett missat samtal igår. Mamma & Pappa hem, så jag ringde upp & frågade om det hade hänt något.
Mamma brukar alltid säga "Näee, jag ville bara kolla vad gullungen gör", men denna gången sa hon "Aah, men bli inte orolig nu, men pappa är på akuten.."

Usch, min kära lilla pappa har alltså varit med om en olycka på jobbet & har brutit lårbenshalsen.
(Samma sak som hände min morfar förra sommaren)
Det hemska i allt är ju att han fick ligga inne på akuten utan att ens bli undersökt i ÅTTA (!) timmar! Jag blir så arg på vår sk. sjukvård, där allt går i slowmotion & ingen verkar få hjälp?
(Självklart hade dom kanske massor av mer akuta fall än min pappa, men arg blir man ändå..)

Hur som, jag fick ett sms av mamsen inatt där det stod att lårbenshalsen var av & att han ska opereras idag.
Så, jag sov skitdåligt & nu går jag som på nålar här hemma. Börjar jobba 14.45 & har inte den minsta lust med det,
samtidigt som jag vet att jag inte kan göra något om jag åker till Etuna.  Får försöka ta en dag ledig i veckan istället när pappa är mer vaken & kan ta emot besök.

Men fy vad hemskt det är & vad ont det gör i hjärtat när det händer familjen något..

Krya på dig, älskade papsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!