Kanelsnurror!

2012-04-04 |12:52:52

Imorse när jag vaknade blev jag så otroligt sugen på att baka bullar.
Sagt & gjort, jag & Leo inhandlade jäst & smör eftersom vi redan hade resten hemma. Sen började vi med degen!
Leo tog en tupplur mitt i bakandet, vilket inte gjorde någonting eftersom det är svårt för honom att kavla ut degen.
Han hjälpte till att pensla knyterna sen iallafall, duktiga killen!
(även om det blev ett hav av pärlsocker över i stort sett hela köksgolvet..)
Nu är bullarna klara & jag är rätt nöjd med tanke på att det var första gången jag testade att göra dom som "knutar".
Dom är lite ojämna & så, men så syns det bara att det är hembakat!

Nu inväntar vi tjejerna + småkillarna (&lydia!) för att äta lunch.
Senare ska jag ut till restaurangen & dona lite, känns helt galet att vi öppnar nästa fredag! Äntligen!
Här kommer ett litet bildregn från vår bakabullar-förmiddag ;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!