Svar på en fråga

2012-04-09 |23:48:06

Fick frågan om vi har Leo rätt fastdpänd i bilen och svaret är Ja.

Vi gick igenom instruktionsboken både en och två gånger när det var dags att vända på Leos bilstol så han satt framlänges, och det står tydligt att man ska montera bort stolens egna bälten och endast använda bilens bälte.
Jag måste erkänna att jag också tycker det är skumt & att det känns som väldigt. "lite bälte", men antar också att instruktionerna stämmer.
Vi har två likadana stolar & det står samma sak i båda böckerna så det ska stämma :)

En del har också tyckt att det är tidigt att vända honom då han inte ens är 2 år, men han väger nu 16 kilo och är alldeles för lång för att vara bakåtvänd. Sista tiden när han satt bakåtvänd så var han tvungen att ha böjda ben & vantrivdes med det, så vi hade inte så mycket val än att vända på honom så fort han vägde så mycket som var lägsta tillåtna i framåtvänd stol.

Tusen tack för era omtankar! :)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Vad bra. Hoppas att du inte tog illa upp för det var inte meningen.

Tror att det var därför vi köpte en ny stol till Jonathan för att vi gillade inte att hans stol inte vart fastspänd.

2012-04-10 @ 15:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!