En sväng på förlossningen

2012-12-27 |01:16:53

Har haft sammandragningar i stort sett hela dagen och de blev rätt täta nu på kvällen (6-7 minuters mellanrum & de höll i sig i 1,5-2 minuter) så vi åkte in till förlossningen för en kontroll.

Självklart så hade jag inte en endaste sammandragning under tiden de hade ctg kopplat till mig/lillebror & har inte haft någon alls sen dess.

En läkare undersökte mig & konstaterade att jag inte hade öppnat mig något men att lillebrors huvud låg i stort sett så långt ner som det kan & att det var bra.

Fick även lämna urinprov som såg fint ut, så man kan säga att vi chillade lite på förlossningen i en timme & sen åkte vi hem. Fick med mig en bricanyl-tablett som jag ska ta om jag får massa sammandragningar eller värkar igen. Om de inte går över efter tabletten så ska vi komma in sa de på förlossningen, men att vi självklart var välkomna in iallafall om det var något.
Det kändes skönt att bli tagen på allvar & att jag inte blev hånad eller så för att jag inte hade en endaste sammandragning under tiden vi var där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!