Vecka 37!

2012-12-19 |13:24:27
 
Idag är det ju för bövelen onsdag igen!
Idag smyger vi försiktigt in i vecka 37, alltså 36+0 idag. 
Det spänner överallt & förvärkarna har börjat komma då & då. Jag börjar inse mer & mer att det är en bebis där inne, som bor väldigt trångt & snart ska flytta ut. 
Lillebror väger, enligt alla sjutusen appar, runt 3 kilo nu & är i stort sett redo att komma ut till oss.

Jag mätte magen med måttband förut, 120 cm smal & snärt är jag nu. Herrejösses, det är ju så jag nästan är som en geting i midjan numera. Eller vad säger ni? 
Har fortfarande en hemsk halsbränna som kommer & går lite när den vill, men jag överlever. Det är som värst när jag ska ta upp något från golvet eller ta på mig skorna, eller egentligen när jag gör något som innebär att jag lutar mig framåt/neråt. 
Jag har även fått konstiga "el-stötar" i ljumskarna, det känns nästan som enorma sendrag & gör ont så in i -pip-!
Kommer ihåg att jag hade så med leo runt vecka 37-38, så det kanske är någon nerv i kläm eller något som lillebror trycker på där inne? Hm, ingen aning men ont gör det..
 
Vi har nu kommit fram till ett namn som vi gillar & det känns helt rätt att lillebror ska heta det, men vill däremot inte skriva det här än utan ni får hållas tills han har kommit ut till oss. Muhahah, elakt va? 
 
Sådärja, nog med information. Här kommer lite bilder, själv tycker jag att magen har börjat sjunka fast sf-måttet var högre i förrgår när vi var hos bm. Hm, vad tycker ni? 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!