att det ska vara så svårt..

2012-07-11 |09:21:40
Fick en  tid till sjukhuset för att träffa en läkare ang. huvudvärken kl 13.30 idag.
Vid 08.00 ringer mvc & ställer in tiden eftersom läkaren är hemnma & vabbar, 
så jag får en tid 17.15 hos en jourläkare. Men, denna läkare arbetar på förlossningen, så jag kan mycket väl få vänta där en obestämd framtid...
Så, jag ringer den vårdcentral som jag alltid har gått till, får en telefontid en stund senare  & blir uppringd.
De informerar mig om att jag inte är listad hos dom utan i Malmköping (flyttade därifrån 2005!) och att jag inte får plats hos dom så jag får ringa en annan vårdcentral.
Sagt &gjort, jag ringer en annan och får en ny telefontid. 
Dom meddelar också att jag står listad i Malmköping men att jag ändå var välkommen till dom (Thank god!),
så nu äntligen har jag fått en tid där kl 14.45!!! 
Hoppas innerligt på huvudvärkstabletter som är starkare än alvedon, vill vara beredd nästa gång huvudvärken slår till.
 
 
tänk att det ska vara svårt att få lite tabletter? Jösses!
 
 
Nu blir det att försöka få i mig lite frukost, illamåendet ligger som ett tjockt täcke över hela mig.. 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!