kanske lite tidigt, men ändå...

2012-07-06 |13:10:51
När jag är hemma hela dagarna så hinner jag tänka en hel del,
exempelvis på vagnar till Räkan i min mage.
Det blir däremot ingen vagnshopping förrän i höst, iallafall efter 24-veckorsgränsen.
(Då har bebisen stor chans att överleva vid en ev. tidig födsel)
 
 
De kraven vi har på vagnen är
x Man ska kunna flippa handtaget/bebis ska kunna sitta åt båda hållen
x Svängbara hjul fram, som ska kunna låsas fast/bytas mot vinterhjul då räkan kommer när det mest störst sannolikhet är snö överallt
x Man ska kunna ha en adapter så man kan klicka i babyskyddet (bilstolen)
x Lätt att släpa upp för de 4 trappstegen vi har till hissen
x Enkel att packa in i bilen(ska inte ta onödigt mycket plats)
 
Men dom kraven har vi kommit fram till 3 finalister (men är öppna för förslag om ni vet någon annan som passar in på våra små krav).
 
Dessa tre finalister är ;
 
 
Emmaljunga Nitro City
Får ofta bäst i test, många vi känner har den & är nöjda. Det enda jag inte gillar är att själva ligg/sittdelen är så långt ner, det känns som om bebis nästan skrapar i marken?
 
------------------
 
Teutonia Be You
Rätt ny vagn, som verkar jättesmidig & de främre hjulen är lite större än vad de vanligtvis är om de är svängbara.
 
 
 
------------------------
 
 
Bugaboo Cameleon
Vi hade en med endast sittdel till Leo ett tag, den var hur bra som helst så vi vet att det här är en jäkligt bra & framför allt smidig vagn som man enkelt kan byta till vinterhjul fram på. 
 
 
 
 
------------
 
 
Vad tycker ni? Har ni någon erfarenhet av någon av dessa vagnar? 
Fram med alla åsikter nu! 
 
 
Kommentarer
Postat av: Heidi

Rekommenderar emmaljunga men ej nitro då ja ej gillar deras sittdel då när ja hade den med sonen så åkte han ner hela tiden o satt som en hösäck, så för vårt nästa barn som kommer i februari blir det en emmaljunga ozone som har en skålad sittdel som bugaboo har..

:))

2012-07-08 @ 19:11:44
URL: http://heromer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!