bajs

2012-11-18 |21:38:00
Jag brukar kolla till Leo efter att han har somnat, bara på ren vana så går jag in ett par ggr & klappar honom på huvudet & tittar en stund på honom bara för att jag älskar honom så enormt mycket. 
Ni föräldrar där ute vet säkert hur jag menar? Man kan liksom bara inte låta bli!
 
Hur som, jag gick nyss in & kollade till honom. Men jag tyckte det luktade lite prutt där inne så jag lyste lite med mobilen & kikade ner i blöjan & jajamen, visst var den full av bajs - stenhårt bajs!
Då slår det mig att det kanske är därför han har varit kinkig med maten de senaste dagarna, han har inte bajsat & kanske har varit förstoppad? Måste ju göra extremt ont! 
Han sa förut att han hade ont i rumpan, men jag såg inget rött eller irriterat så jag tänkte inte mer på det. Men nu inser jag att det kanske var för att han försökte bajsa men att det inte gick? 
 
Hur som, jag fick bära in honom i badrummet & byta blöja på honom så fort men försiktigt jag bara kunde så han inte behövde komma upp i varv. Han gnällde lite & sa igen att han hade ont i rumpan, så jag smörjde in lite & håller tummarna för att det slutar göra ont på honom. 
Usch det gör ont i mig att se att han har ont, min lilla kille. 
 
Haha jösses vilket härligt inlägg - bara om BAJS! 
Mja, men det är väl så det är att vara förälder, inget är längre tabu att prata/skriva om. Haha!
 
 
Nej, nu ska jag faktiskt ta & borsta mina tänder & sen krypa ner i sängen & kika på någon film på Netflix tills D kommer hem igen (om kanske 2-3 timmar..). Risken att jag somnar är ganska stor, haha!
 
 
Godnatt på er! 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!