Vecka 33

2012-11-21 |21:57:48

Ja Herrejösses, tiden flyger fram & nu är det ju en ny vecka! Ojoj det går undan!

Idag gick vi in i vecka 33, alltså 32+0!
Som vanligt är det lite olika info i alla mina appar, men lillebror är ca 43 cm lång & väger runt 2,2 kilo!
Om bara 600 gram så väger han lika mycket som jag när jag föddes (2800gram alltså), helt galet!
Men om han ska upp till samma vikt som Leo så har han 1,8 kilo kvar att lägga på sig ;)


Hur mår jag?
Mjo, foglossningen slog ju till i helgen så det är inte längre tummen upp från mitt håll :/ men får vara glad att det kom såhär pass sent ändå, med Leo var jag ju sjukskriven pga foglossning från vecka 23! Så att få det i vecka 31-32 var ändå rätt väntat, är glad att det har dröjt tills nu. Hoppas mest att jag kommer kunna fullfölja min praktik & inte bli alltför "stoppad" av smärtan.
Änsålänge funkar det ändå, hoppas det fortsätter så.
Annars är det ändå rätt bra, sover som en kratta med alla kuddar runt/under mig. Längtar tills amningskudden kommer så jag kanske kan få sova liiiite bättre, hoppas kan man ju!
Lillebror är en vilding, har inget minne av att Leo var såhär vild i magen faktiskt. Visst rörde han på sig, men lillebror är en riktig festprisse om man ska jämföra deras fosterrörelser med varandra, haha!
Mysigt värre iaf, njuter när han fladdrar runt där inne. Änsålänge har jag inte tänkt att det är jobbigt en enda sekund, älskar att känna honom röra sig som en härlig bekräftelse på att han mår bra där inne.


Här kommer två färska bilder på magen, vecka 32+0 alltså.

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Har du beställt kudden nu?

2012-11-22 @ 12:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!