Vecka 34!

2012-11-28 |18:48:39
Idag går vi ju som sagt in i en ny vecka, vecka 34 alltså 33+0. 
 
Tack vare ultraljudet i måndags vet vi att lillebror väger nästan exakt 2 kilo, men längden får vi gå efter alla appar & då är han runt 45 cm lång. (Jag var 800 gram & 3 cm längre när jag föddes runt BF!)
 
Hur mår jag då?
Mja, nu känns det att det börjar närma sig slutet av graviditeten & därmed börjar alla klagomål komma nu.. Benen har svullnat så jag får inte på mig mina nya gummistövlar som satt bra för bara 2 veckor sen, jag kan knappt ha några kläder alls förresten. Magen är enorm, något som alla i min närhet är mycket noga med att påpeka också. Ibland kan jag skratta åt det, men ibland vill jag bara visa fingret & gömma mig under ett täcke.. Jag orkar inte vara en vandrande köttbulle som alla kan skratta åt längre, hormonerna börjar slå till oftare & jag blir ibland ledsen/irriterad när de flesta tar sig friheten att kommentera exakt hur de tycker att jag ser ut/går/vaggar..
Nu menar jag inte att jag sitter & är arg på alla i min närhet, absolut inte! Det blir bara för mycket när någon haffar mig precis när jag har en dålig dag då jag redan känner mig större än störst. 
 
(Något skönt i det hela är att D vägde sig för några dagar sen & han hade visst gått upp ett par kilo så han väger fortfarande mer än mig! Tack gode gud! Det spelar ju egentligen ingen roll, men det är rätt skönt rent psykiskt att veta att jag faktskt väger mindre än min sambo.)
 
Halsbrännan är fortfarande hemsk & blir bara värre när jag böjer mig framåt, vilket jag gör miljontals gånger varje dag när jag hjälper barnen på med skor/stövlar på förskolan. Blöh, inte kul! Känns som att jag ska spy varje gång, men samtidigt vill jag kunna delta i varje moment & det är ändå ett stort moment i förskolan - att klä på & av ytterkläderna. 
 
Jag sover väldigt dåligt, vrider & vänder på mig hela nätterna. Amningskudden hjälpte faktiskt, tack återigen mamma! Men, jag sover fortfarande dåligt. Kan ibland vara jättetrött men ligger ändå vaken & kan inte somna alls. Antar att det är kroppens eget sätt att förbereda sig på det som ska komma, många vakna nätter! 
 
Jösses, vilket gnäll! Förlåt,hörrni. Jag ska nu rada upp lite positiva saker med att vara gravid :
 
 - Jag behöver inte ens tänka tanken på att dra in magen
- Jag kan äta massor när man äter mat, plus lite onödigt också. Bara för att jag KAN.
- Jag känner underbara sparkar som jag inte en enda gång har suckat åt eller ens stört mig på, jag älskar dom!
- Vi ska få en bebis, finns det något bättre än det? Åh så vi längtar efter dig Lillebror!
 
 
För att avsluta så kommer två dagsfärska bilder på bebismagen: 
 
 
Kommentarer
Postat av: Madeleine - hemmafru och gravid i the OC

Tycker inte alls att du ser så stor ut! Jag har också kommit till den punkt i graviditeten då folk frågar om jag har 1-2v kvar.. när dom hör att jag är i v.33 säger dom bara 'åååh din stackare'. tack liksom :/

2012-11-28 @ 19:40:59
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Mamma/Mormor

Jag tycker du är söt tjockis

2012-11-29 @ 03:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!