bakar så det knakar

2012-10-24 |12:07:20
okej,jag erkänner (hoppas innerligt att inte D läser detta då hans inget-julstök-före-1a-december-regel är ganska ristad i sten..).
 
Jag har lyssnat på julmusik & bakat julgrejer. 
Till fikat i skolan imorgon faktiskt! 

det blev lussebullar (glutenfria till en tjej som är allergisk) & pepparkakskola, och herrejösses vad bra det blev.
Att göra degen i min kenwood är sån enorm skillnad mot att gegga med händerna som jag har gjort alla år innan, den blir perfekt! Heja kenwood!
 
Här kommer lite bilder på resultatet: 
 
 
 
Kan meddela att pepparkakskolorna blev helt galet goda & smakar verkligen JUL,
receptet till dom hittar ni här.
 
Nu ska jag ta mig i kragen & sätta igång med dagens skolarbete, heja heja!
 
Just det, idag går vi in i en ny bebis-i-magen-vecka, mer info & bilder kommer sen. 
Kommentarer
Postat av: Satu med 4 småttingar och gravid

Hej! Va kul att du kikade tillbaka :)
Jag har BF den 13.1 :) Läkarna tror att jag kommer att föda i december, men man vet aldrig ;-) (jag har fött 3 av mina 4 barn prematurt)
När hade du BF?

2012-10-24 @ 14:03:57
URL: http://mybabydolls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!