Första kommentaren

2012-10-11 |19:28:40

Är det nu det ska börja?

Jag köpte en kopp te på skolan, så stod jag & "pumpade" ur vatten ur termosen med te-vatten & fixade med mitt te.
Då kommer det fram en tant som jag aldrig har sett förut, jag aktar lite på mig för jag tror att hon ville nå fram till typ mjölken eller så.
Men nejdå!
Hon lutar sig fram emot mig, ler stort & säger högt "HEJ TJOCKIS!!".

Jag blev helt chockad & sa något i stil med "Eeeh, hej?".
Sen babblade hon lite om jag vet inte vad, jag var så chockad.

En tjej i min klass kom fram sen & undrade om jag kände tanten vilket jag inte gjorde.
Alltså, vafan!? Vad är det med folk att tro att så fort man har en gravid-mage så är det en mänsklig rättighet för ALLA att kommentera?!

Nu gör det mig ingenting om det är någon vän eller en i familjen som kallas mig tjockis, men när någon som jag aldrig sett förut bara tar sig friheten att säga sådär.. Nae, det går inte hem hos mig!

Hur tänker ni?


Kommentarer
Postat av: 21 år , mamma till William & Ellie

å fyfan det e INTE okej, tycker egentligen inte det är okej av ngn bekant, vän eller familj....är det någonsin kul att höra när men känner sig fetast i världen NEJ så nä usch va sur jag hade blivit. Om man hade haft mod hade man ju dragit till med en scen där när hon sa det men man e väl för svensk för o våga haha :P

2012-10-11 @ 21:34:12
URL: http://www.mittlivv.blogg.se
Postat av: Petrahelena

Du borde ha kastat tevattnet i ansiktet på henne. Inte okej! Och absolut inte av en främling.

2012-10-11 @ 22:30:58
URL: http://petrahelena.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!