Vecka 29

2012-10-24 |14:49:00
Idag är det onsdag vilket innebär att det är en ny bebis-i-magen-vecka,
idag går vi in i vecka 29, alltså vecka 28+0. 
Helt otroligt vad fort det går nu! 
Om bara 12 veckor är lillebror beräknad, helt galet!
 
Bebisinfo:
Lillebror är nu ca 39 cm lång & väger 1200 gram på ett ungefär, det är som sagt olika info på varje bebis-sida.

Hur mår jag?
Jodå, tackar som frågar. Halsbrännan kommer & går, men kan ha det inom kontroll med mina älskade Losec-tabletter. Tack gode gud för dom! 
Järnvärdet är det värre med, jag är så jäklarns trött nu. Hela dagarna, dygnet runt. Sover dåligt, bara vrider & vänder på mig hela nätterna känns det som.. Blä! Får se hur järnvärdet är nästa vecka när jag ska till barnmorskan, så får vi se om jag får "järndropp" eller inte..
Lillebror blir större & det märks att det börjar bli lite trängre där inne i magen, han trycker sig emot alla håll &kanter. Ibland kommer det rejäla sparkar som nästan får mig att tappa luften, så stark är han iallafall den lilla busen! Jag längtar så enormt mycket efter honom, vill så gärna se vem han är. Leo brukar prata med magen & ropa att lillebror ska komma ut så dom kan leka, då smälter mitt hjärta en aning. Mina fina killar, en i magen & en utanför. Deras pappa längtar också, massor. Däremot har vi fortfarande inget namn till lillebror, så fortsätt att ösa på med namnförslagen hörrni! Det behövs!
 
 
Här kommer två dagsfärska bilder på magen
 
 
Kommentarer
Postat av: Ida

Fina namn:
Alfred
Alexander
Loke

2012-10-24 @ 16:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!