Natti

2013-01-17 |22:49:35

Oj det är nästintill rekordtidigt som jag lägger mig, innan 23!

Idag började jag & D operation "ingen napp för Leo", vilket resulterade i mycket skrik & gråt när han skulle sova middag. Vilket sen resulterade i att han aldrig sov middag..
Men nu på kvällen så somnade han utan att fråga om nappen en endaste gång! Visst, han gick upp tusentals ggr som vanligt men han tjatade inte om nappen. Duktiga killen som börjar bli stor! Hoppas hoppas det håller i sig nu..



Idag fyller Max en vecka också, det ni! Helt otroligt vad tiden går fort, snart är han i målbrottet & vill köpa folköl.
Lilla skrutten!
Han har precis fått mat från mig plus ersättning & nu la han en jätteblaja hörde jag minsann. Typiskt, så fort jag vill sova så ska han "krångla" med mat, gnäll & bajs. Men på dagarna när jag inte ska sova, då kan han sova i timmar utan problem.
Typiskt, eller hur?


Söt är han iallafall, tog en bild men ville inte använda blixten så den är rätt mörk.

Kommentarer
Postat av: Karolina

Hej! Är absolut inte ute efter att döma, alla föräldrar gör sitt bästa för sina älskade barn. Men jag fick lite ont i hjärtat av att storebror nu i denna " nya" familjesituation måste sluta med nappen. De reagerar eller vad man ska säga på sitt sätt. Risken finns också att i slutändan får lillebror "ut för detta", och ser honom som orsak till nappbrytet.. Min son var 2,9 när lillasyster kom, allt flöt på toppen, men två veckor som storebror o efter ett halvår utan blöjor började han kissa på sig. Det var det jag menade med att de reagerar på sina egna sätt. Det gör ju inget om nappavvänjningen får vänta tills ni alla landat?Jag arbetar som förskollärare o vi ser allmänt hos oss på förskolan att nyblivna storesyskon blir lite känsligare. Så, nu har jag predikat färdigt :)) massa lycka till, till dig och din fina fam. Hittade till dig genom tråden kejsarsnitt om du undrar :)

2013-01-18 @ 19:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!