Avslöjande!

2013-07-11 |21:57:43
(Nej, jag är inte gravid! Vi är färdiga med allt vad bebisverkstäder heter, inga fler kids här inte!)
 
Men det är nämligen så att vi, för endast 5e gången, ska flytta!
 
Jajemen, ni läste rätt. Vi är ju lite smått spontana av oss, jag & D, så självfallet var detta också ett såntdär spontant beslut som vi tog på knappt 3 dagar. 
Det skulle nog aldrig falla oss in att sitta & fundera & klura länge på något såhär pass "stort", även fast vi ibland nog skulle behöva det. Haha!
 
Hur som haver, vi kommer alltså att flytta. 
När, var, hur - kanske ni undrar? 
Vi ska flytta till en 4a på Arnö (jag har alltid velat flytta tillbaka dit så det var en stor anledning till att jag inte alls  behövde övertalas..), i ett nybyggt hus så själva lägenheten är huuuuuur fräsch & fin som helst plus öppen planlösning med otroligt smarta småsaker som förenklar vardagen.
Det som ska bli Max rum har bland annat en skjutdörr som skjuts in i väggen, allt för att minimera onödig plats som en vanlig dörr kan ta (hans rum är direkt till höger när man kommer in).
Vi kommer även ha både diskmaskin, tvättmaskin & torktumlare!
Jag kommer alltså kunna säga till Leo att "Jo,men om vi slänger tröjan i tvätten nu så kan du ha den imorgon igen till förskolan" & sen inte behöva få honom att glömma det på morgonen utan att han faktiskt kan ha tröjan. 
Sen är det ett stort plus att kunna torktumla blöta vinterkläder, åh så skönt! 
(Ja jag märker också att det verkar som att det är torktumlaren som exalterar mig mest..)
 
Lägenheten är vår from 30/8, så flyttlasset går på min kära mammas födelsedag den 31/8 och förhoppningsvis blir det en sväng till IKEA den 1 eller 2/9 för att införskaffa lite nytt till vårat nya hem. Vi har nämligen sålt av mycket saker & pengarna ska gå till ny inredning. Det vi har kvar att sälja nu är Leos säng, Max' skötbord & soffan som tyvärr är aningens för bred för att ha i nya lägenheten (det går, men då täcker den en bit av dörrhålet som är ut till balkongen så vi köper hellre en ny lite smalare soffa. Vi funderar även på att ha en fåtölj!), så målet är att endast ha några få dödligt tunga saker att släpa på vid flytten.
Änsålänge är det vår säng plus köksbordet, inget av dessa tänker vi göra oss av med. 
 
Vi längtar enormt tills vi flyttar, det ska bli så skönt! Jag har även haft sån enorm tur att han som placerar ut oss på våra VFU-platser är mänsklig & tog åt sig av min lilla bedjan om att få vara nära hemma, så jag har fått praktikplats (har VFU hela oktober) på en förskola som ligger ca 3 minuters promenad ifrån oss. Underbart! 
 
 
 
 
 
 
 
I ett sånt här fint hus kommer vi bo!
(dock inte på bottenplan, men vi pratade med hyresvärden om detta & han berättade att de hade ett system som gick ut på att om någon flyttar ut från en 4a på bottenplan så har vi första tjing på den eftersom vi redan är hyresgäster. Yeehaw!)
 
 
Några frågor på detta? 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: 22 år, mamma till William och Ellie

ååå grattis !!! en fyra gu va kul :D hur fick ni lägenheten? byte el sökte på sidan?
kraaam

2013-07-12 @ 08:11:59
URL: http://www.mittlivv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!