Lite rädd

2013-03-04 |21:21:56

Eller kanske bara nojig.
Under hela min graviditet så sa jag att jag var jätterädd att bebisen skulle få RS eftersom den skulle komma i mitten av januari.
Men någonstans så tänkte jag hela tiden att det händer inte oss.

Nu har Max fått hemsk hosta som kommer i attacker, oftast när han sover. Det är en torr hosta som tar all kraft från honom, usch skrutten.

Så, jag ringde 1177 nyss för att få lite råd & tips. Sköterskan lugnade mig rejält & gav mig lite råd.

Vi skulle höja huvudändan där han sover & om det blir för jobbigt för honom inatt så ska vi sitta upp & sova med honom. Men att så länge han äter bra & inte har feber så är det ingen fara.

Det känns otroligt skönt nu, är fortfarande nojig såklart men ändå lite lugnad.

Hoppas denna dumma hosta försvinner så fort som möjligt så Max slipper den.




Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Cornelis & Konstantin

Vill absolut inte skrämma dig eller så men när Konstantin fick RSV så sa läkaren att ett tecken på att det är just RSV är att hostan i början är skällande och torr & att den sen går över i slemhosta. Så om du är orolig så tycker jag att ni ska be om och få kolla honom på VC imorgon. Kramar

2013-03-04 @ 22:07:59
URL: http://annaceciliat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!