Låååång dag deluxe

2013-10-16 |21:12:09
Väldigt innehållsrik dag & sjukt intressant med APT! 
Ojoj hörrni, vad jag lär mig på min vfu. 
Huvudet bara snurrar efter en dag på förskolan, känns så himla bra & jag är så glad att jag har hittat rätt yrke! 
Längtat så enormt tills jag är färdigutbildad så jag får börja jobba & då kunna ha långsiktiga projekt med barnen. Underbart, eller hur? 





Klockan har nu slagit 21 & Max har i vanlig ordning börjat gnälla där inne i sin säng... Usch det är som att han har gått tillbaka tre steg när han till slut hade gått fram ett. 
Han vaknar mååååånga gånger varje natt. Ibland är det "bara" gnäll & han somnar om av sig själv. Men oftast, tyvärr, så vaknar han & gnället går över till gråt som går över till skrik som i sin tur eskaleras till gallskrik.. Blä! Ibland hjälper det att ge nappen eller en flaska välling (vi är mycket väl medvetna om att han inte behöver äta på natten längre, men försök att säga det till mig klockan 3 på natten när Max gallskriker...) men ibland hjälper ingenting. Absolut ingenting
Härom natten fick jag stå & vagga honom i famnen jättelänge innan han somnade i mina armar. 

Mammas lilla skruttpelle, NÄR ska du börja sova bättre?! Du är ju för tusan 9 månader nu, det måste ju vara dags snart?! 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!