Håll era tummar

2013-09-05 |20:20:56

Nu har barnen precis somnat.
Max sov väldigt lite idag faktiskt, dock blev det en vääääldigt gnällig em/kväll!
Han har varit vaken sen 12.30 idag, inte sovit en sekund sen dess..
Är det normalt för en 8månaders? Eller?
Hur sover era bebisar på dagen & sen på natten?


Tänkte lite på kvällsrutiner, hur ser era ut?
Max får mat i burk(en hel stor) mellan 17-18, sen leka/busa/gosa för att sen hoppa i säng mellan 19-20, då får han en flaska mjölkfri välling/havrevälling på 200-220ml som han sörplar i sig & sen somnar han oftast på en gång.

Hur ser era kvällar ut? Äter era barn något på natten/tidig morgon?

Usch fortsätter det såhär så måste jag ringa Bvc & be om hjälp för det här är verkligen ohållbart.. Jag avlider snart av trötthet & att göra allt som ska göras iochmed skolan är sååååå långt borta.. Gör endast det som verkligen måste göras just nu, vilket är jättetrist eftersom jag faktiskt VILL detta & vill hinna läsa allt.

Nej nu ska jag faktiskt sova, hoppas på att få några timmars sammanhängande sömn..


Godnatt !

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag frågade på mitt bvc vad man skulle göra åt bebis som inte sover och fick bara svaret att alla barn sover olika, det är inget man kan göra förutom att låta pappan ta nån natt på helgen så man får sova ut. Inte direkt det svar man önskar sig. Håller tummarna för att du får sova inatt!

2013-09-05 @ 20:32:12
URL: http://familjenaltebo.blogg.se
Postat av: Lisa

Å det här med bristande sömn när man har småbarn är verkligen jättejobbigt. All förståelse för att det är oerhört jobbigt. <3 Jag tänker dock att det inte är helt konstigt att han vaknar på nätterna. Det är väldigt ovanligt att bebisar sover hela nätter. Bebisar kan vakna av många anledningar: hunger, törst, behov av närhet, tröst mm. Det är en överlevnadsinstinkt att vakna och få sina behov tillfredsställda (även om det är skitjobbigt som förälder). Det som har fungerat för oss är att sluta försöka få dem att sova som vi från början velat. Vi har istället försökt anpassa oss efter barnen. De har sovit (och gör det fortfarande) tillsammans med oss. Genom att ha dem i samma säng tycker jag att det är lättare att ge närheten, maten, trösten som de behöver. Dessutom slipper jag gå upp, för det orkar jag verkligen inte. Några tankar bara. Har du läst Cecilia Moens bok "Trygga barn trygga föräldrar"? Ett tips annars. Kanske skulle du tycka att den är relevant ur utbildningsaspekt också. Jag har förstått att du läser till förskolelärare.

2013-09-09 @ 23:01:55
URL: http://hurskaviorka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!