Dagen

2014-01-17 |19:49:58
Jag & Max klev innanför dörrarna till förskolan vid 8.55 ungefär. Då hade vi promenerat i ca 1 timme, skönt! 
Jag fick av Max mössan, fejkpolon & raggisarna innan han trampade in. Haha jag fick inte ens av honom overallen innan han var inne på sin avdelning! Hahah men det ser jag bara som ett gott tecken! 


Efter "lämningen" så smög jag till personalrummet där jag pluggade lite & sen bara väntade till 11.30 då Max hade ätit lunch (2 portioner!) & då traskade vi hemåt. 
Behöver jag ens nämna att Max däckade i vagnen på 2 sekunder? 


Vi gick hem, trots snöstormen som gjorde att jag knappt såg något alls, ca 6-7 km & det var så skönt när vi kom hem. Känns skönt att ha rört på mig så pass mycket som jag har den här veckan, blir faktiskt stolt över mig själv. 



När vi kom hem så bäddade jag om i alla sängar, sorterade all ren tvätt, tvättade lite kläder, fixade med disken, plockade leksaker, dammsugade... Jag hade musik på så det gick strålande lätt faktiskt & Max dansade han med. 
(En liten buse på köksbänken.. Ja jag hade stenkoll & stod framför honom hela tiden) 

Nu har vi ätit middag allihopa, killarna har duschat & nu ligger Max i sin säng & babblar/ska sova medan vi andra myser i soffan med popcorn. 
Dock äter jag inga! Jag tog en kopp te & kanske äter lite nötter sen, jag får se. 
D hade med sig muffins hem från jobbet (de hade fått dom av en killes sambo som utbildar sig till konditor!) men jag åt bara EN tugga! 
Så jäkla stolt över mig själv! Heja! 


Nu - mysa med mina stora killar. Imorgon blir det pulkaåkning med våra fina grannar. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!