Sjukstuga..

2014-09-08 |13:45:57
Ja herrejösses, en sån dag! 

Jag pratade med vc förut & fick råd om hur jag ska ta hand om Leos svinkoppor, så efter det samtalet åkte jag & Leo till Apoteket där vi inhandlade allt vi behöver för att bli kvitt såren i hans ansikte. 
När vi ändå var i det köpcentret så hälsade vi även på moster jessa, vilket var uppskattat från både Leos & mosterns håll. Sen tittade vi lite i en djuraffär, vi tittade på fiskar men Leo fastnade mest vi alla hundleksaker & koppel. Jag lovade Leo att när vi skaffar hund så ska han få välja leksaker. 

Sen åkte vi till Ica maxi där vi handlade blöjor & sånt, plus en glass till Leo. När vi går där inne i lugn & ro så ringer min telefon. "Lådbilen" står det, vilket är Max avdelning på förskolan.. 
Och så fick jag veta att Max har fått ögoninflammation! Jahaja, bara att åka dit & hämta honom. 
Lillfisen! 

så nu vabbar jag med två kids hemma, lika bra att vara sjuka samtidigt eller vad säger ni? 


Leo tittar på fiskarna i djuraffären.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej , har precis börjar läsa till förskollärare och är bara lite nyfiken vilken sorts studieteknik du använder? Hur gör du för att läsa alla böcker? Mvh

Svar: Hej! Vad roligt, jag hoppas du känner att du har valt rätt. Jag älskar verkligen att utbilda mig till förskollärare, det känns helt rätt för mig :)
Jag brukar gå igenom en delkurs i taget, & kolla upp vilka böcker som är med i de examinerande uppgifterna. Dessa böcker läser jag eller väljer ut det som jag tycker verkar relevant till uppgifterna, & är boken väldigt intressant så läser jag mer i den. Eftersom vi är en grupp på 5 tjejer i mitt arbetslag så brukar vi även dela på böcker om vi "bara" ska läsa typ 20 sidor i dom. Vi får ofta sidhänvisningar i litteraturlistan som vi får vid varje ny termin, men som nu har vi haft 3 böcker som vi ska läsa hela böckerna & då har jag skummat igenom böckerna men kollat noga i innehållsförteckningen & liksom sållat ut det jag tycker verkar viktigt samt stämma överens med det som delkursen handlar om.
Man lär sig med tiden vad som är viktigt att läsa & vad som inte är det, i början läste jag allt!
Hoppas du förstår mitt bladder, haha.
Skriv gärna & berätta hur det går sen? :)
Kram på dig!
Märy

2014-09-08 @ 18:00:01
Postat av: Malin

Tack för svar, ja det känns jätte bra redan. Hör av mig hur det går, din blogg är jätte intressant att läsa, så tack för bra läsning!

2014-09-10 @ 18:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!