Helgen

2015-06-20 |23:52:47
Här kommer ett bildregn, från både gårdagen & idag.

Fredag

Max när han är björnen i "björnen sover".
----

Fiskdamm för Leo!
----

Midsommaraftons förrätt... Behöver jag ens säga hur jäkla gott det var?
-----

Vi bubblade sådär på midsommaraftonskvällen. 39 grader i vattnet, underbart! 
----

Lördag






Vi hälsade på frugan & David, som bodde i Davids mammas hus över helgen. Vi letade svamp i skogen (hittade ingen!), Max lekte Emil & hade en egen bysse Som bestod av en pinne. 
Sen åt vi supergod midsommarmat plus efterrätt. 
En härlig kväll helt enkelt! 


Nu sover barnen & D snarkar från soffan han med. Jag har lite svårt att komma till ro. Har lovat mig själv att lägga ifrån mig alla tankar på examensarbetet nu över helgen, men tankarna kommer ändå. Oftast på natten. Då snurrar alla tankar, jag tänker att jag är sämst som inte ens klarar av ett examensarbete. Jag funderar på varför, varför klarade alla andra det utom jag? Jag tänker också på hur faaaaaasen jag ska lösa skrivandet som måste ske nu i sommar - med två barn hemma med mig de dagar jag inte jobbar? Får man ha dom på förskolan då, trots att jag egentligen har "sommarlov"? Alla tankar snurrar och jag är så fruktansvärt rädd att jag inte kommer kunna ta examen i vinter, pga detta. Att arbetet aldrig blir godkänt och att jag har kämpat så hårt i över 3 år, förgäves. Jag är så rädd att om jag tar mig i kragen & kämpar, att arbetet åter igen blir sågat till fotknölarna & att jag inte klarar mer. Jag är redan nu på bristningsgränsen, jag känner det i hela kroppen. Allt med det här arbetet får mig att vilja gråta & gömma mig i en hel evighet. Jag är så rädd att jag ska bryta ihop totalt. 

...det är ungefär de tankarna aom snurrar i mitt huvud såhär på kvällen/natten. 
Kommentarer
Postat av: Nina

Du kommer att fixa det! Ring till förskolan och fråga om du kan lämna dem några dagar så kanske det går lite lättare, är säkerligen inga problem. Stort lycka till, du klarar det! Kram

2015-06-23 @ 19:04:43
Postat av: Victoria - mamma till William & Ellie

Det är ju såklart du skall få lämna dem på förskolan. DU e ju student över sommarn i och med examensarbetet plus att du jobbar nu så du har rätt till detta!! Inga problem, förklara bara läget för förskolan!! Hejjar på dig, du klarar detta det vet jag! Du är en kämpare!

2015-06-24 @ 10:08:02
URL: http://www.mittlivv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!