nya livet

2016-01-02 |18:30:37
Har ändå börjat rätt bra.  Inget enormt sötsug änsålänge, men är beredd på att det kommer de närmaste dagarna.  

Sallad med en hemmagjord varmrökt lax-röra åt jag till lunch, så gott! 

--------

Nu myser vi med grönsaker & dipp på kvarg. Barnen har godis också men de väljer faktiskt grönsakerna framför -  wie! 


Glömde ta en bild på middagen. Men den var helt otroligt god! 
Potatis (som jag valde att inte ät av sen ,var mest till de andra i familjen), sötpotati, morötter,lök & champinjoner i ugnen med lite olja & rosmarin på. Sen stekte jag en stor bit fläskfilé (också kryddad med bland annat rosmarin) så den fick färg innan den fick gå färdigt i ugnen tillsammans med grönsakerna /rotfrukterna. Sen skar jag köttet i tunna skivor. 
Till det åt vi kvarg med pressad  vitlök & litelite honung i.  Så gott! Mums! 


Imorgon står det asiatisk kycklingsoppa på kvällens meny! Också jättegott. Nu jäklar ska kilorna försvinna, och gott ska det smaka på vägen. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!