Sol sol sol

2011-06-04 |11:57:16
& här sitter jag, inne i skuggan.
Snart ska jag & städ käka lunch, det blir samma som igår.
En hemmagjord paj med sallad & lite creme fraiche till (Endast 5pp!).

Jag har alldeles nyss bakat lite chokladbollar till gästerna, mestadels till barnfamiljen som kommer idag.
Dom var här i förrgår & då fick vi fyra (!) jättefina teckningar av barnen.
Åh så glad man blir då, söttjejer!

För en stund sen kom en äldre man in & beställde ett glas vin,
jag kikar på klockan & ser att den är efter 11.00 vilket betyder att vi får sälja vin då.
Så, han får sitt vinglas & jag säger att "du har vatten i juicemaskinen där borta".
Jag hann knappt säga klart meningen innan han hade klunkat upp vinet & sagt "Tack&hej",
samt gått därifrån.
Hjälp, jag trodde inte man kunde klunka rödvin sådär?
(okej om man är en liten osäker fjortistjej som ska platsa i gänget & endast gör det för att vara cool alt. bli ap-full..)
Lite småläskigt faktiskt, först blev jag lite snopen men sen tyckte jag mest bara synd om honom.
Mjae, jag håller mig till mitt vattenglas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!