Elfte veckan

2013-04-22 |11:31:05
Snart har det gått 3 månader (12 veckor) sen jag började ta hand om mig & min kropp, jag är riktigt nöjd med resultatet även om det är en låååång väg kvar. Jag ska klara det här, i sommar SKA jag ha shorts & vara snygg!
 
Så, imorse vägde jag mig & tog mina mått. Här kommer resultaten ;
 
 
Vikt: 81,1 (-1,1 kilo)
 
Mått
Midja:97,5 cm (-0,5 cm)
Lår:60 cm (-0 cm)
Rumpa:112 cm  (-1,5 cm)
Gäddhäng:32 cm (-0 cm)
Under bh'n:84 cm (-1 cm)
 
 
Jag är så galet nöjd över vikten, kan ni förstå att det bara är 1,1 kilo kvar & sen är jag nere under 80 kilo?! Åh, den dagen det står en 7a först på vågen, jag längtar så enormt tills dess! Hoppas det är inom några veckor. 
Måtten har minskat lite & jag är glad för det lilla. Magen är ju kvar, den dallrar & är sådär härligt efter-graviditet-hängig. Men jag kan inte trolla,det kommer ta ett bra tag innan den drar ihop sig så det är bara att acceptera. 

Känner fortfarande av att jag är lite illamående & liksom svag i kroppen efter magsjukan förra veckan, så dagens promenad blev i lugn takt men gick däremot i en timme & det är ju mycket bättre än att inte gå alls!
 
(Dagens vikt! Och ja, sådär tidigt var jag redan uppe imorse..)
 
 
Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Jag följer dig fortfarande :)) jag har sedan graviditeten med Stella dragits med kilon som vägrar ramla av. Jag har nu övervägt att kanske börja med viktväktarna, och jag har för mig att du är med där. Jag tänkte fråga om du ville förklara lite kort om hur det är att vara med där? :)) skulle vara jätte tacksam för svar :)

Ha de gott

Svar: Hej! Vad kul! Usch ja, graviditetskilon är aldrig roliga, dom vill liksom inte försvinna riktigt ;) Det tycker jag absolut att du ska börja med, viktväktarna funkade jättebra för mig sist jag var med & det funkar strålande även denna gången.
Viktväktarna går ut på att du får ett dagligt antal points (pro points heter det om man ska vara supernoga, därför jag brukar skriva pp som förkortning), dom är anpassade efter ditt bmi och din målvikt. Jag har nu 30 pp som jag ska äta per dag. Och ja, jag MÅSTE äta dom! Jag kan alltså inte lämna några & istället "svälta" mig, för då ställer kroppen in sig på svält & lagrar fettet istället för att förbränna det som vi vill att den ska. Så, 30 pp om dagen äter jag, varenda dag. Alla livsmedel har olika pp-värden. En kycklingfilé är till exempel 3 pp och 2 potatisar är 3 pp. Sen väljer jag helt själv hur jag vill dela upp mina pp över dagen, ibland har jag "snålat" på lunchen genom att bara äta en sallad för att sen kunna äta något gott eller extra mycket på kvällen.
Alla grönsaker och frukt är 0 pp, så skulle du mot all förmodan vara hungrig när dina pp är slut så kan du alltid göra en fruktsallad eller slänga in lite grönsaker/rotfrukter i ugnen - perfekt!
Det bästa med vv är att du slutar småäta, vilket är och alltid har varit den stora boven för min del. Det är så lätt att "bara" ta en bulle, kaka, godis, chokladbit.. Ja, du fattar. Men med vv så har du stenkoll på vad du äter hela tiden!
Du har också en veckobonus som du kan ta av vid speciella tillfällen eller när du bara har vääääärldens sötsug (vid mens för min del haha), så visst kan man synda ;).
Sålänge du inte överskrider din dagliga pp & veckobonusen så är du GARANTERAD att gå ner i vikt, helt underbart!

Hm, vet inte vad jag ska berätta mer.. Hoppas du förstod hur jag menade? Annars är det bara att fråga igen om det som är otydligt.

Lycka till & heja heja, du klarar det här !

Kramar Maria
Märy

2013-04-22 @ 13:39:46
URL: http://ourson.blogg.se
Postat av: Sanna

Hej! Såg ditt svar men jag menade vad använder du för app till din viktnedgång? :)

Svar: Jaha! Haha! Jag använder viktväktarnas egen app, funkar hur bra som helst. När jag går ut & går så använder jag mig av Runkeeper, jättebra att ha kolla på hur långt jag har gått, hur länge & antalet kalorier jag bränner.
Märy

2013-04-23 @ 10:57:18
URL: http://detsannalivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!