Sjätte veckan

2013-03-19 |10:27:17

Så har redan 6 veckor gått av min vikt-resa. Jag har varit sjuk hela veckan - IGEN. Så ingen promenad här inte, om man inte räknar med den korta biten till & från vårdcentralen i fredags?
Jag hade förberett mig på ett näst intill osynligt minus, så blev ändå nöjd med resultatet.


Vikt: 84,9 kilo (-0,5)

Mått
Midja* : 102 cm (-3cm)
Lår: 62 cm (-1 cm)
Rumpa: 116 cm (-1 cm)
Gäddhäng: 33,5 cm (-0,5 cm)



Alltså, ner 0,5 kilo! Jag är som sagt väldigt nöjd eftersom jag i stort sett har varit sängliggande/soffsittande hela veckan. Nu hoppas jag att den hemska bihåleinflammationen + öroninflammationen ska ta sitt pick & pack & dra härifrån för alltid, så jag kan börja promenera igen.

* = jag har ju för bövelen skrivit "mage" förut när jag egentligen menade midjan. Jag har ju noll koll på såna termer så nu ska det vara rätt, haha!



Försökte få på mig ringen igen imorse, nu går det snaaaart. Någon vecka till bara, så hoppas jag att jag får på den sen! Heja, snart är första målet nått!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad duktig du är! Hejar på dig. Jag skall ta tag i mig själv i september :-P

2013-03-19 @ 15:01:38
URL: http://josefinedman.blogg.se
Postat av: Jenny

Fan va duktig du är! För mig har det stannat av lite tyvärr men jag kämpar på! :)
Ett tips är att mäta både midja och mage ;) Det gör jag iallafall och det är rätt stor skillnad (77 i midjan 93 runt magen)
Jag mäter magen precis i höjd med naveln och midjan sitter ju lite högre upp. På VV´s hemsida kan man se exakt var man ska mäta för att få "rätt" mätresultat ;) Men jag mäter liksom mellan höftbenet och revbenen typ ;)

Keep up the good work! :D
Kraaaaaaaam

2013-03-19 @ 18:19:30
URL: http://jennykarlkvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!