Ytligt babbel

2013-03-22 |10:44:37

Förut sminkade jag mig varje dag (utom när jag bara skulle vara hemma), men efter att ha blivit en övertrött 2barnsmamma så försvann orken/lusten/tiden.

Nu har jag tagit tag i mig själv & faktiskt sminkat mig lite. Har aldrig varit sån som sminkar mig med mycket. Har bland annat ALDRIG haft foundation, det ni! Däremot lite mascara & rouge, det är a & o för mig. Annars tycker jag faktiskt att less is more, utom när man ska göra något speciellt såklart.
Inser när jag skriver detta att jag nog framstår som otroligt tråkigt? Haha äh då får det vara så, sån är jag.

Iallafall, det jag skulle komma till var att jag idag kände mig liiiite mindre trashig & tråkig så jag slog på stort & fixade håret OCH sminkade mig.
Jag har änsålänge gått ner ca 15 kilo sen Max föddes & det börjar äntligen kännas! Det är en sån underbar känsla, jag blir stolt över mig själv för de 5 kilo jag har kämpat med (de första 10 försvann av sig själva) & ser fram emot att bli av med resten (ca 18 kilo)!


Om någon timme kommer min kära mamma hit & då ska vi gå en sväng på stan där jag faktiskt ska slå till & klippa mig (ja jag vet, hur många chockerande nyheter kan man få plats med i ett inlägg?!), ska bli väldigt skönt att äntligen få bort massa slitna toppar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!